נחמה אנגלופילית

קיץ ההופעות השנה, שנת 2011, חלש משהו. חזרנו שוב לתקופת היורה ויש מעט מאוד הבלחות מעניינות. מה שחסר לי בעיקר זה בריטניה. בריטניה, בריטניה, בריטניה. יש כל כך הרבה להקות מעולות בממלכה המאוחדת, למה לכל הרוחות אנחנו לא רואים אותם פה? היה סווייד והיה נחמד, אבל זה הכל? העם דורש מבטא בריטי!

בהיעדר הופעות שוות מבריטניה, סצינת האינדי הישראלית זוקפת קומה, מרימה את האף ומשוויצה שיש עליה. וכך הלכתי אמש להופעה של להקת NORIA, להקה שכדאי לכל אנגלופיל שמתפלל מערבה ללונדון לשים עליה אוזן.

נוריה יוצאת הישר מירושלים שממשיכה לספק עוד ועוד להקות איכותיות, להקות אשר יכולות לדלג בקלות ליבשת השכנה ולהתקבל בזרועות פתוחות (Kitzu, Lorena B, Umlala, ועוד). אם לשמות הנ"ל יש איזשהי זווית נסיונית, נוריה הולכת יותר על רגש ועל כתיבת שירים של פעם כמו Echo & The Bunnymen, Suede, ואפילו Coldplay ו-U2 עוד כשהן היו טובות ומוערכות (התמהיל הזה מזכיר לי להקה שווה משוודיה בשם The Mary Onettes, כדאי לדגום גם אותם).

NORIA

בכל מקרה, למה אני מתכוון כשאני אומר U2 וקולדפליי כמחמאה, אתם בוודאי תוהים? אני מתכוון לשילוב בין סולן כריזמטי עם יכולת ווקאלית של הדהוד למרחקים וגיטריסט שיודע ליצור קונסטרוקציות שבריריות של סאונד עם מינימום פריטות. אני מתכוון למנעד ריגשי, לללבוש את הלב על השרוול כמו שאומרים באנגלית (מה המקבילה העברית?). תוסיפו מתופפת(!) מדויקת להפליא, באס, וקורט של קלידים ואלקטרוניקה, וקיבלתם את נוריה.

אני מודה, זה עדיין לא מושלם. נוריה קיימים כבר 3 שנים, אבל צריך לתת להם עוד זמן להתבשל על הבמה. שירגישו נוח בעורם וישתחררו לגמרי בהופעה, שיקחו את הגרנדיוזיות שלהם עד הפאקינג סוף. אבל כשזה עובד לנוריה, כשכל הלהקה נותנת את כל מה שיש לה ללא מעצורים ומתלכדת לכדי ישות אחת, זה נשמע ענק ונותן הרגשה של הופעת איצטדיונים שתיאטרון תמונע קטן מלהכיל.

אז אם חשקה נפשכם ברוק אמוציונלי כמו שיודעים לעשות באי ההוא שם, תדגמו את נוריה בהופעה. אני בטוח שאם יביאו נניח, את Elbow לארץ (אמן אמן אמן), נוריה תהיה הבחירה הראשונה לחמם אותם. האזינו לאי פי שלהם ותבינו על מה אני מדבר.

נ.ב. כבוד על ההופעה של נוריה שהיתה ללא עישון! אני לא יודע אם זה בגלל הנהלת תמונע, או הזוגות שמילאו את ההופעה לכבוד ט"ו באב, או הסולידריות של המחאה, או איזשהו וודוו קוסמי, אבל ההופעה היתה עם אוויר צלול וזה היה מעולה. המעשנים יצאו לעשן בחוץ וכך כולנו חיינו בהרמוניה מוחלטת ונתנו כבוד למוזיקה ואחד לשני. בנוסף, הסאונד בהופעה היה צלול ובווליום נעים לעומת ההחרשות שהולכות בשאר המועדונים וההופעות, זה מבורך לגמרי. כן ירבו!

  1. איזה כיף לגלות בכל פעם מחדש עוד להקה ישראלית מעולה ולקבל חיזוק להרגשה שיש כאן סצינת אינדי נהדרת, קונטרה מעולה למיינסטרים ההולך ומידרדר.
    אז קודם כול – תודה רבה על נוריה.

    שנית, בתור אנגלופיל מושבע בעצמי, אני דווקא חושב שאינטרפול הניו-יורקרים הם איזושהי נקודת אור בהופעות השנה. קודם כול, להקה עכשווית ולא גיזרים בני 70. שנית, אפשר בקלות לשייך אותם לזרם ה"פוסט-פאנק ריוויבל" או איך שלא קוראים לזה, שלבו ונשמתו שוכנים בממלכה.

  2. נמרוד says:

    תנסה את youngteam להקה שוודית עם סאונד בריטי, ואלבום בכורה אדיר שמשום מה לא זכה להדים. הנה שני שירים – Let me know what you think

    http://www.youtube.com/watch?v=KeY0u80CbaQ

  3. רועי says:

    איך אפשר לקרוא לחודשעם מארק רונסון,אינטרפול וגון קייל צחיח?! כל זאת בלי להזכיר את גיינז אדיקשין שמגיעים בתחילת ספטמבר 

  4. עמרי says:

    הייתי בהופעה והיה מדהים, נשמעים כל כך טוב, ולהפך לא האמנתי שהם קיימים רק שלוש שנים לפי דעתי הם נשמעים כאילו הם קיימים כבר לפחות עשור !!! איכותי ומדויק ,כיף לגלות להקות טובות וכדאי לשים עליהם עין אני בטוח שעוד נשמע עליהם בהמשך … !!!

  5. דקסטר בוכניק says:

    בעניין העישון – בתמונע ממש מקפידים על כך שלא יעשנו בהופעות.

  6. הי,תודה על ההמלצה השוודית

טראקבאק לפוסט

  1. המאזין ברדיו 12.11.13 - Noria באולפן | המאזין

התגובות סגורות.