אלבומי השנה 2011 - הקדמה

עוד שנה עברה חלפה לה וההרגשה היא שיותר מהר מאי פעם. מוזיקלית זו היתה שנה מאכזבת. חגגנו עשור לאלבום הבכורה של הסטרוקס, Is This It, אלבום שהשפיע מאוד על העשור שעמד לבוא ובישר את שובו של הרוק ולהקות שהשם שלהם מתחיל במילה The. האם יצא אלבום שכזה השנה?

אז נאבקתי למצוא מוזיקה טובה, כזאת שאני מתחבר אליה מהקשקע ועד הקודקוד. בכל זאת, היו כמה אלבומים שכן עשו לי את זה. לא נראה לי שהם באינדי המיינסטרימי הישראלי או האמריקאי, אלא באינדי המיינסטרימי הבריטי. אם יש קו משותף לאלבומים שתפסו אותי ב-2011, זה שהם לא חידשו שום דבר, אלא עשו את מה שהם עשו ממש טוב. אולי זה כל מה שנשאר לעשות עד להמצאה של הכלי המוזיקלי הבא.

היה מוי כיף לעשות את רשימת אלבומי השנה שלי בשנה שעברה, ולכן חזרתי לעשות את זה גם השנה. תקבלו פוסט מקוצר לכל אלבום מדי יום עד סוף השנה האזרחית, כולל המלצות לשירים וקליפ נבחר. אני יודע שזה עוד רשימה אחת מבין מאות רשימות סוף שנה ולמי יש כוח לזה בכלל. אבל אם כמוני אתם לא כאלה אינדי שמינדי ולא מוצאים את המוזיקה שאתם אוהבים ברשימות האחרות, כדאי שתציצו.

שנה טובה, בתקווה לארמגדון מוזיקלי בשנת 2012! בינתיים קבלו טיזר:

  1. עידו – אתה מתייחס כאן לשתי תופעות שונות. אחת היא העובדה שלא מצאת אלבומים שבאמת אהבת השנה. השניה היא שאין אלבומים משפיעים או חשובים כמו זה של הסטרוקס. עם הטענה הראשונה אי אפשר כמובן להתווכח. אבל להתלונן על כך שמספר האלבומים המשפיעים הולך וקטן זה כמו להתלונן שאין כבר מגלי ארצות כמו קולומבוס או מגלן. גם הסטרוקס היו להקה שרובה רטרו (היו המון להקות הרבה יותר מקוריות וחדשניות ממנה בעשור הקודם), וכמובן שאי אפשר להשוות את ההשפעה שלה ללהקות הגדולות של שנות השישים, השבעים ואפילו השמונים. אין מה לעשות, עולם המוזיקה הולך ומתפורר לתת קבוצות וכבר אי אפשר למצוא את "הקול של הדור" שיגרור אחריו את כל עולם המוזיקה. צריך לחרוק שיניים ולא לתת לזה להפריע לך להנות מהשפע שיש. לפחות בעיני מאז הסטרוקס יצאו לא מעט אלבומי גיטרה טובים בהרבה. אתה פשוט צריך לחיות עם העובדה שמעגלי ההשפעות הולכים וקטנים, ושהמוזיקה שאתה שומע ונהנה ממנה לא תגרום לאף אחד לראות את "העתיד של המוזיקה" – יכול להיות שנשאר רק הווה.

  2. ארז.ס says:

    עידו, זה מרגיש שכל שנה (לפחות בשנתיים שלוש האחרונות) אתה חוזר על עצמך וממחזר את אותן תלונות, ואלו טענות שאני כלל לא מסכים לגביהן משום שיוצאת מוזיקה חדשה כל הזמן, כך שההסתברות היא שרובה תהיה לא משהו ומטה אבל אחוז קטן יהיה אדיר, העניין הוא שייתכן שפשוט לא הגעת אל הדברים הנכונים והטובים לך, או שאתה פשוט מתרכז בריליסים היותר מוכרים שיוצאים – א.ק.א. הייפ. נראה, אבל אני לא בטוח, שאצלך קראתי פעם שלא מעניין אותך (או מי שזה לא יהיה) לעקוב באדיקות אחר האלבומים שיוצאים בשנה מסויימת מאחר והאלבומי הטובים באמת ישארו כאלה גם לאחר שנים, וכך אחרי שנה, שנתיים או חמש אפשר לדוג את הדברים הבאמת טובים בלי קשר להייפ בזמן אמת שהיה להם.
    בכל מקרה, לפני כמה שנים ובבלוג אחר התחלת מסורת שלא נמשכה שהייתה נהדרת בעיניי והיא – "האלבומים האהובים לאותה שנה שלא מאותה שנה" (http://bit.ly/vRfYiG). כך שבמקום להתלונן אתה פשוט יכול לחזור למסורת הזו שנראית סיכום שיותר מתאים לך גם היום מאחר ואתה בקביעות לא מרוצה מהבציר של השנה החולפת.

התגובות סגורות.