אינטרו 81: אסף חנגל - מוזיקה אלקטרונית חכמה

בד"כ אני ממש חשדן כשמנסים לדחוף לי מוזיקה, פשוט כי ברוב המקרים היא לא רלוונטית. אך כשפתחתי את הסאונדקלאוד של אסף חנגל גיליתי שהוא עושה מוזיקה אלקטרונית חכמה שהזכירה לי את הימים היפים של Warp Records כש-Aphex Twin ו-Boards Of Canada שלטו בשוליים האלקטרוניים.

1. מי אתה?

אסף חנגל, בן 23, בסיסט/גיטריסט ולפעמים מתופף שגם נהנה להתנסות על מכונות תופים וסינתיסייזרים.

2. מאיפה אתה ואיך התחלת לעשות מוזיקה?

נולדתי בתל אביב ושם אני חי גם היום. הניסיון הראשון שלי לנגן היה בגיל 10 בערך, על קלידים. אלדד כץ - מתופף סופר מוכשר וחבר מגיל קטן שמנגן איתי היום בלהקה ששמה סלוטייפ - הוא זה שגרם לי ללכת ללמוד. היה לו בבית פסנתר גדול והיינו מנגנים עליו ביטלס ושירים מתכניות בערוץ הילדים. הפסקתי ברגע שידעתי לנגן את שיר הפתיחה של דרגון בול זי לדעתי. היו עוד כמה ניסיונות כושלים על גיטרה וכינור אבל הקאמבק הגדול היה בגיל 17, כשהתחלתי לנגן על בס ומשם למדתי גם גיטרה, קצת תופים ואז מוזיקה אלקטרונית.

3. איך אתה מתאר את המוזיקה שלך?

נויז-רוק/גאראז'/אידיאם/טכנו, נגיד.

4. כיצד בחרת בשם הבמה שלך?

תצטרכו לשאול את אמא שלי.

5. מה אתה שואף לעשות מבחינה מוזיקלית?

אני פחות מסתכל על העתיד הרחוק אלא יותר על העשייה שלי עכשיו. נורא קל ומפתה להתברבר ולהתלבט לגבי תוכניות גדולות אבל אני מעדיף לנוע לפי מה שמעניין אותי באותו הרגע. פשוט להמשיך ללמוד וליצור, לשים דגש על ההתפתחות האישית שלי אבל גם לחשוב איך אפשר לתרום לשאר החברה בסצנה כאן כי אחרת זה לא שווה כלום. נראה לי שאלה השאיפות העיקריות שלי, כל השאר ייחשב כבונוס.

6. מה אתה עושה חוץ מלנגן?

יחד עם מיתר ענבר (סולן רגל סברס) ותום קורץ אני מנהל את מוות בסצינה, שזה ארגון חופשי של אנשים עם תשוקה לייצר לקדם ולתעד תרבות שוליים: מוזיקה וכל סוג של אומנות מקומית. אני לומד סאונד, ובקרוב נכנס ללימודי פילוסופיה. למרות המשכורת המטורפת שהמוזיקה מכניסה לי, אני עובד בסקס סטייל, חבל לכם על הזמן.

7. ממה אתה מושפע?

המון מהאינדי רוק האמריקאי בשנות ה-80-90: Sonic Youth, Beat Happening, Dinosaur Jr., Fugazi, וכו' - ברמה המוזיקלית כמובן אבל לגמרי גם בפן האידאולוגי והתרבותי. בנוסף מאומנים כמו Brian Eno, John Hopkins, Autechre, Boards Of Canada, וכל מי שגורם לי לקפץ ולהיות שמח

8. איזה אלבום היית לוקח לנסיעה בכיוון אחד למאדים?

”Ambient 1 - Music for Airpots” - תודו שזה בול הוייב.

9. איזה אלבום היית מוחק מדפי ההיסטוריה האנושית?

לא הייתי מוחק אף אלבום אבל החדש של ארקייד פייר דיי מאכזב.

10. איזה אמן היית רוצה לחמם ולמה?

דניאל ג'ונסטון ואז גם לחבק אותו ולשאול אותו אם הוא רוצה להיות חבר שלי.

11. מה עוד תרצה להוסיף, בלי קלישאות או קידום עצמי?

“Evil home stereo, what good songs do you know? Evil me, oh yeah I know, what good curves can you throw?”- Issac Brooke, Modest Mouse

התגובות סגורות.