Betzefer בראיון: "נראה להקות מטאל ישראליות שיגיעו רחוק יותר מבצפר"

בצפר חוזרת. להקת המטאל הוקמה כבר לפני כ-20 שנה על ידי חברי בית ספר מאזור מכבים-רעות, והם עשו היסטוריה כשחתמו בלייבל המטאל המפורסם Roadrunner. היום, לאחר שהסולן אביטל תמיר עזב כדי להתרכז בלהקת OSOG, הם גייסו למיקרופון את אהרון רגוזה מההרכב שרדהד, ובדיוק שחררו את הסינגל "Hand in Hand to Hell" שממשיך את הרוקנרול המטאלי שלהם בפול ספיד. הם ודאי ינגנו אותו מחר (13.4) בהופעה בבסקולה, ולכבוד הקאמבק תפסתי את מתופף בצפר רועי ברמן לראיון קצר במייל.

אז, איפה אתה נמצא כרגע ומה עשית בדיוק לפני שענית על השאלות?

בבית, אחרי סיבוב של שישי בצהריים בתל אביב. היה אחלה יום אז קניתי מלא ירקות בשוק ויצאתי עם החברה לאכול סושי.

מה קורה בימינו עם בצפר?

כותבים חומרים חדשים, מתכוונים להוציא דיסק ראשון עם אהרון. לגלידה נולד בן לפני כמה חודשים ואהרון היה בטור עם שרדהד אז הכתיבה קצת נעצרה אבל אחרי ההופעה הקרובה בבסקולה נכנס שוב לראש של כתיבה.

בצפר קיימת כבר כמעט 20 שנה בזמן שלהקות בארץ קמות ונופלות בקצב מהיר. איך הצלחתם להישאר ביחד כל כך הרבה זמן?

הייתי אומר שזה בעיקר בזכות הקהל המדהים שנותן לנו כוחות כל פעם מחדש. בנוסף, אחרי כל כך הרבה שנים מאז ההתחלה, שעוד היינו בתיכון, למדנו איך להסתדר אחד עם השני ולא לקחת דברים בצורה רצינית מדי.

החלפתם סולן לפני כשנה. איזה תגובות קיבלתם מהמעריצים לגבי השינוי הזה?

זה שנוי במחלוקת. יש את אלה שקשה להם עם השינוי והרבה מאוד אנשים חושבים שאהרון משדרג ומביא אנרגיות חדשות ללהקה. אני מסכים עם האחרונים.

איך הגיב האקס המיתולוגי אביטל תמיר על הסולן החדש והמוזיקה החדשה?

האקס הוא חבר טוב והוא קיבל את זה עם הרבה הבנה. אפילו אהרון ביקר אותו והשמיע לו חומרים חדשים והוא קיבל בראש. הכל קול ובהבנה.

לפי הויקיפדיה, אתם להקת המטאל הישראלית הראשונה שהוציאה אלבום בכורה בלייבל גדול. מה אתה חושב על סצנת המטאל הישראלית כרגע לעומת מה שהיה אז? איזה הרכב יוכל להיות לדעתך הבצפר הבא?

אין לי שום מושג מה הולך היום במטאל הישראלי. Adamas מנגנים באותו חדר חזרות שאנחנו מנגנים ונשמע שיש שם המון פוטנציאל. באופן כללי, אני מרגיש שהדור הנוכחי של המוזיקאים היום מפוצץ בכישרון, אני בטוח שנראה להקות מטאל ישראליות שיגיעו רחוק יותר מבצפר, זה רק ענין של זמן. כל פעם שאני יוצא להופעות ורואה את החברה הצעירים מנגנים אני נדהם, לא היו דברים כאלה אז, בטח שלא בכזאת כמות.

בכלל יש פריחה בשנים האחרונות של מטאל בעולם. מה היית ממליץ לנו לשמוע?

Prince - Art Official Age
Anderson Paak - Malibu
Run the Jewels - 2

אז יצא סינגל חדש בשם "Hand in Hand to Hell". יש תכניות לשחרר אלבום חדש? מה תוכל לספר עליו?

יהיה מטאל ובתקווה בקרוב.

מה עוד תרצה להוסיף?

בואו להופעה בבסקולה ב-13.4 שלא יהיה לנו הקיץ של אביעד.

התגובות סגורות.