אינטרו 13: Vini Vicious - בהשראת דירק דיגלר

בתקופה האחרונה רוח האינדי נושבת לכיוון העברית. חשבתי שלא אשמע עוד הרכבי אינדי רוק טובים מישראל שעושים את זה בשפת המלכה כמו שהיו לפני איזה עשור, ואז שמעתי את "Sun King" של Vini Vicious. קלטתי שזה מפה אבל שהם מבינים את העניין של מה שבא משם, שזה הרכב שבבוא הזמן יהיה אפשר להכניס בליינאפ של פסטיבל כמו ורכטר מבלי שיהיה אכפת לקהל בכלל מאיפה הלהקה הזו מגיעה - העיקר שהם מנסרים את הגיטרות ושופכים את הנשמה. לפני שכל זה יקרה, בואו ותכירו אותם.

1. מי חברי הלהקה?

רומא גינס וג'וני סטון - גיטרות, בן פריידקין - תופים, טל בלושטיין - בס ואילון פרי הסולן.

2. מאיפה אתם ואיך נפגשתם?

מלבד רומא שהוא חיפאי, כולנו מהמרכז ומתל אביב. אנחנו סוג של הורכבנו לאט לאט: ג'וני ורומא הכירו בעבודה ולאחר שניגנו יחד פעם אחת ושנאו את זה, לא הפסיקו לנגן יחד מאז. עם הזמן הגיע אילון הסולן ללהקה, המתופף הקודם שלנו הביא את טל הבסיסט ובן המתופף (כן כן, יש לנו אחד משלנו) הגיע בעקבות מודעת דרושים בפייסבוק.

3. איך אתם מתארים את המוזיקה שלכם?

Queens of the Interpol Age. וברצינות - קשה לנו להגדיר את עצמינו במילה אחת. כל אחד בלהקה מגיע מעולם מוזיקלי שונה, בחלק אנחנו חופפים ואוהבים את אותם הדברים ובחלק ממש שונים. אנחנו רואים בזה בורג חשוב מאוד במה שמרכיב את כור ההיתוך המוזיקלי שקורה בינינו, דבר שתורם לנו רבות לבניית סאונד וכיוון מוזיקלי ייחודי יותר שאנחנו יוצרים אותו תוך כדי עבודה.

4. כיצד בחרתם בשם ההרכב?

יש מאחורי השם דרך ארוכה וסיפור משעשע ומסתורי מעט, אבל אפשר לומר שבכל שלב באבולוציית השם שעברנו, עצרנו ועצמנו עיניים בהשראת דירק דיגלר הגדול, ודמיינו - האם אנחנו רואים את השם הזה מתפוצץ על שלט ניאון ענק וזוהר?

5. מה אתם שואפים לעשות מבחינה מוזיקלית?

להתפטר מהעבודה. ליצור בחופש טוטאלי ולחיות בשביל אותם הרגעים על הבמה שאתה מסתכל על הקהל וכולם נמצאים שם בנקודה המושלמת הזאת בזמן ביחד, יש בזה משהו מאוד ריטואלי, מאוד מלכד ומאוד משחרר.

6. מה אתם עושים חוץ מלנגן?

רומא ידוע כ-ר', מרגל המוסד הנודע. אילון עובד בתעשייה והוא כישרון לא מבוזבז, בן עוד יילמד תופים בברקלי יום אחד וטל וג'וני הם בוהמיינים בהסוואה. אגב ה-להתפטר ולהתמקד במוזיקה תקף גם פה, אולי בתור תשובה לשאלה "מה תעדיפו לעשות על פני כל השטויות שאתם עושים עכשיו?"

7. ממה אתם מושפעים?

הכל. החיים הם יצירת אמנות אורגנית, שלא מפסיקה להשתנות ולהתחדש לרגע. כל החוויות של כל אחד מאיתנו נכנסות אל תוך המוזיקה ויוצאות מהאצבעות ומיתרי הקול כל הזמן. לכן גם יש לנו כל הזמן התקדמות בדרך שבה אנחנו יוצרים, רצון לחדש ולחקור ללא הרף ולהגשים את החזון הגדול שיש לנו בראש כרגע.

8. איזה אלבום הייתם לוקחים לנסיעה בכיוון אחד למאדים?

Twin shadow - Forget
Queens of the stone age - ...Like Clockwork
A tribe called quest - The low end theory
Radiohead - Amnesiac
M.Ward - Transfiguration of Vincent
Kendrick Lamar - To Pimp a Butterfly
2pac - בן יקח את כל מה שהאיש הוציא איתו
תבחר\תבחרו :)

9. איזה אלבום הייתם מוחקים מדפי ההיסטוריה האנושית?

טל בצעקה מהמטבח בסוניק: "איזה מן שאלה זאת?!"

10. איזה אמן הייתם רוצים לחמם ולמה?

שאלה לא קלה. יש די הרבה אמנים שהיינו מאוד נהנים לחמם או לשתף איתם פעולה בצורה כלשהיא, בין אם זה טור משותף או יצירה משותפת. אם לברוח מהתשובות המתבקשות של אמנים שנמצאים באיזור חיוג מוזיקלי דומה לשלנו, היה יכול להיות מדהים לחמם את דיוויד בואי (התשובה נרשמה חמישה ימים לפני מותו. ככה זה).

11. מה עוד תרצו להוסיף, בלי קלישאות או קידום עצמי?

המלצה לפעם ראשונה ב"איציק ורותי": הגעת מוקדם? יופי, תאכל שף ואז תיקח קטנה עם אומטי וקישואים. הגעת מאוחר? נהדר. קלועה עם אבוקדו וסלט ביצים. תמיד תשאיר מקום לצ'ייסר. לא היית מעולם באיציק ורותי? שבת עד חמישי, פותחים בחמש בבוקר ואין לך מה לחפש שם אחרי 10:00. שינקין 53. ביי.

הופעות קרובות:
21.2 - טריפלטס - Vini Vicious בערב משותף עם No Recipe ו Tent בפפאיטו
16.3 - דאבל פיצ'ר - Vini Vicious עם להקת Document בלבונטין 7

התגובות סגורות.