5 הרמוניות ווקאליות בהמלצת Private Men

"אלמנט צפוי נוסף הוא השירה – תמיד בהרמוניה של שני הזמרים", כותב בן שלו על אי פי הבכורה של Private Men. "גם בהיבט הזה האוזן מבקשת גיוון. בואו נשמע כל אחד מכם לחוד. נראה מי אתם כשאתם לא מחזיקים ביד של השותף. זה לא קורה, וחבל". אולי בן הוא מבקר המוזיקה הראשי של הארץ (גם העיתון וגם המדינה), והמקלדת שלו מאוד מושחזת, אבל לדעתי הוא פספס את הקטע. כדי לתת ביטוי לקול אחר, ביקשתי מהאיש הפרטי רועי דותן לבחור חמש יצירות עם הרמוניות ווקאליות שהוא אוהב. תוכלו אגב לחזות באנשים הפרטיים באברקסס בתל אביב, יום שבת 5.9.15 בשעה 22:00.

1. Everly Brothers - All I Have To Do Is Dream

למה לשיר לבד שיר מדהים ששר זמר עם קול מדהים כשאפשר פשוט להכפיל את התענוג? האחים אברלי השפיעו כמעט על כל אמן ברשימה. הביטלס כינו את עצמם "The English Everly Brothers" ופול סיימון אמר שלדון אברלי יש את הקול היפה ביותר שהוא אי פעם שמע.

2. Simon and Garfunkel - Scarborough Fair/Canticle

שיר יפהפה של הצמד, כמו טיול בהזיה או חלום. הכל נשמע כאילו שזה רחוק ורך, וההתייחסות לשירה ככלי נגינה מרכזי, ולא ככלי שמשמש לספר סיפור, עוזרת להמחיש את תחושת ההזיה. ההרמוניה פשוטה ובסיסית מספיק כדי להבדיל בין שני הזמרים, ובו זמנית אפשר להסחף ולקבל את הכל כמקשה יפהפיה אחת.

3. Crosby, Stills, Nash and Young - Ohio

איך אפשר לגרום לשיר מחאה לבעוט מעבר לרמה של בס-תופים-גיטרה בסיסיים מאיזור המעי הגס? פשוט מאוד! נותנים לארבעה אנשים לשיר אותו ביחד בהרמוניה מושלמת! התוצאה ידועה וההיסטוריה כבר נכתבה. עוד אנקדוטה קטנה: בתקליט "American Beauty" של להקת Grateful Dead ישנן הרמוניות קוליות מדהימות שחברי הדדס למדו מחברי CSNY.

4. The Zombies - Odessey and Oracle

אחד מאלבומי המופת של כל הזמנים יצא שנה אחרי סרג'נט פפר ופט סאונדס של הביץ' בויז, וניתן לשמוע בו את ההשפעות שלהם. אך באופן כה אנגלי, ההרמוניות המתוקות של הביץ' בויז מקבלות אצל הזומביז גוון פסיכדלי. כמו כן, זאת הפעם הראשונה שבה הופיעה נשימה במקום תוף סנר.

5. Tears For Fears - Sowing The Seeds Of Love

איזה שיר, איזו נגינה! Tears for fears מביאים לאייטיז את האנרגיה של הסיסקטיז. לשני הסולנים יש קולות יחודיים והשילוב שלהם ביחד מגובה בהפקה מהודקת, מה שהופך את הלהקה לכזו שדורות של להקות שואפות לחקות.

התגובות סגורות.