אינטרו 27: Tetish - אלקטרו פאוור-פופ

מפתיע לשמוע הרכבים מהסצנה המקומית שהם ברמת גימור גבוהה, אך חדשים לגמרי. כך הם Tetish. אולי זה בגלל שמדובר במוזיקאים מנוסים - בין היתר מלהקת כלבי רוח - או אולי בגלל המקצוענות שהולכת וגדלה והכוונה לצאת החוצה. כך או כך, טטיש עומדים להשיק סינגל בכורה, אז זה הזמן לעשות היכרות עם האלקטרו פאוור-פופ החלק שלהם.

1. מי חברי הלהקה?

מקימי הלהקה הם איתי שטרית ואיטן סלומון, וחברים בה ניר שלמה על גיטרות וקולות, נעם שחם על הבס ודניאל עצטה על תופים.

2. מאיפה אתם ואיך נפגשתם?

אנחנו כולנו כרגע מתל אביב, איתי ואיטן חברים טובים שכבר הרבה שנים עובדים ויוצרים ביחד. ניר, נועם ואיתי ניגנו בלהקת כלבי רוח בעבר, ואת דניאל הכרנו דרך חברים משותפים בהרכב לולה מארש.

3. איך אתם מתארים את המוזיקה שלכם?

המוזיקה שלנו משלבת כל מיני צבעים מהסגנונות שמשפיעים עלינו ביותר: פופ, רוק, פופ אלקטרוני וגם מוסיקה קלאסית הנמצאת בשורשינו. יש במוזיקה הרבה כח ועוצמה של לייב המשלבת סינטים לצד גיטרות, שבטיות לצד הרמוניות קלאסיות, כשמעל מרחפת השירה הפופית של איטן למלודיות ופזמונים קליטים. חיפשנו הרבה זמן הגדרה שתענה על כל המאפיינים האלו, והיה נחמד לגלות שמה שאנחנו עושים זה בעצם אלקטרו פאוור-פופ. הא.

4. כיצד בחרתם בשם ההרכב?

שם ההרכב מורכב משמות החיבה של איתי ואיטן. החברים והמשפחה קוראים לאיטן טטי, ולאיתי קוראים טיש. ביחד זה Tetish וזה מתחרז עם Fetish. זה התחיל כבדיחה, אבל תפס באיזשהו שלב.

5. מה אתם שואפים לעשות מבחינה מוזיקלית?

אנחנו שואפים להגיע לכמה שיותר קהל בכל מקום שנוכל להגיע אליו. שואפים להמשיך ליצור ולהקליט כמה שיותר אלבומים, כי זה הדלק שלנו. אנחנו שואפים גם להגיע לבמות הגדולות בעולם, במה בפסטיבל Glastonbury נגיד זה אחלה יעד, לבינתיים.

6. מה אתם עושים חוץ מלנגן?

חוץ מלנהל את ההרכב, שזו עבודה full time כשלעצמה, שנינו מורים עסוקים לפסנתר (איתי) ופיתוח קול (איטן).
איתי: איטן היא גם בשלנית מדהימה, שמביאה מטעמים לכל חזרה. שאר ההרכב עסוק רוב הזמן בלאכול את מטעמיה ולצטט את לואי סי.קיי.

7. ממה אתם מושפעים?

מוזיקלית, אנחנו מושפעים מאוד מהרכבים כמו MGMT, Arcade Fire, Tune Yards, St. Vincent, The Cardigans, וגם מאמנים כמו Peter Gabriel, Regina Spector, Joni Mitchell, הביטלס, ברהמס ובטהובן. באופן כללי, אנחנו מושפעים מכל מה שנתפס אצלנו כראשוני ואינסטינקטיבי, ומנסים להקשיב לדחפים שלנו כשאנחנו כותבים ומלחינים שירים.

8. איזה אלבום הייתם לוקחים לנסיעה בכיוון אחד למאדים?

איתי: נכון להיום נראה לי ש-"Queens of the stone age - "...Like Clockwork
איטן: אחד מהאלבומים של Sufjan Stevens.

9. איזה אלבום הייתם מוחקים מדפי ההיסטוריה האנושית?

איתי ואיטן: לגמרי "Coldplay - "A Head Full of Dreams. עדיף היה לזכור אותם בלי זה.

10. איזה אמן הייתם רוצים לחמם ולמה?

היינו רוצים לחמם את St.Vincent, קודם כל כי היא נראית ממש כיפית, אבל בעיקר כי האלבום האחרון שלה הוא השראה עבורנו, כמו גם ההופעות החיות שלה והדגש העצום שהיא שמה על הצד האסתטי והויזואליות. הכל סופר מוקפד וסופר קול.

11. מה עוד תרצו להוסיף, בלי קלישאות או קידום עצמי?

איתי: אולי זאת כן קלישאה, אבל אין דבר כזה תקופה נוחה ליצור מוסיקה (או אמנות בכלל), זה תמיד קשה, כך היה וכך יהיה. כל השאר זה תירוצים.

הופעות קרובות:
השקת סינגל ב-6.6, בפסאז' תל אביב

התגובות סגורות.