אינטרו 90: תומר ברוך - מקצבים ללא פעמה ומלודיות קאסיו

צילום: Anastasya Romanovsky

תומר ברוך נשמע כמו שם של עוד זמר/יוצר עם גיטרה אקוסטית ושירים על מישהי שעזבה אותו, אבל תומר ברוך הוא למעשה הקלידן מהרכב הגרוב Crunch 22. בתור אומן סולו, הוא בוגר בית הספר לסונולוגיה בהאג ועושה בהתאם אלקטרוניקה ניסיונית. לאחרונה הוא הוציא את האלבום האמביינטי "Subterranean Currents" שעוסק במי תהום, ואכן אפשר לשמוע בו את הזרימה המיימית מתחת לאדמה בזכות מקלדות קאסיו וסימפולים.

1. מי אתה?

תומר ברוך.

2. מאיפה אתה ואיך התחלת לעשות מוזיקה?

אני במקור מישוב קטן בצפון הארץ. יש תמונות שלי מגיל שנה-שנתיים מנסה לנגן על הפסנתר שהיה לנו בבית אז אפשר לומר שהתחלתי אז.

3. איך אתה מתאר את המוזיקה שלך?

לואו פיי/דאון טמפו/אמביינט אלקטרוניקה. סאונדסקייפים דיגיטליים, מקצבים ללא פעמה ומלודיות קאסיו.

4. כיצד בחרת בשם הבמה שלך?

חיפשתי שם במה שלא מתחרז עם תומר ברוך אבל כל שם שהצלחתי לחשוב עליו התחרז עם תומר ברוך. בסוף מצאתי את השם "תומר ברוך" שלא מתחרז עם תומר ברוך כי מילה לא מתחרזת עם עצמה.

5. מה אתה שואף לעשות מבחינה מוזיקלית?

באלבום הנ"ל התחלתי משני רעיונות שהיו לי. הראשון זה רעיון שאני מסתובב איתו כבר כמה זמן שאפשר לקרוא לו "גרוב ללא פעמה": מקצבים שיש להם מין פלואו או תחושה של התקדמות אבל הם לא מחזוריים (במקרה הזה רובם מבוססים על קצב של דיבור). הרעיון השני היה מבחינת הסאונד: סימפלתי כל מיני צעצועים ואורגניות וניסיתי לראות כמה רחוק אפשר לקחת את הסאונד שלהם אבל ככה שעדיין יישאר בו משהו מהגוון המקורי. ככה בניתי מין מערכת שנותנת לי לשחק עם שני הדברים האלה במקביל ועליה הקלטתי את כל האלבום.

6. מה אתה עושה חוץ מלנגן?

אני גולל הרבה בפייסבוק.

7. ממה אתה מושפע?

אני מושפע מאוד ממזג האוויר. אני מאוד אוהב ימים בהירים וקרירים או לחילופין ימים סגריריים וקרירים. בגלל זה אני גר כרגע בהולנד, כי יש שם יותר משניהם. אני גם מושפע מאוד מיופי. אני אוהב דברים יפים וגם דברים לא כ"כ יפים וגם דברים שהם כ"כ מכוערים עד שהם כבר יפים עוד פעם.

8. איזה אלבום היית לוקח לנסיעה בכיוון אחד למאדים?

השאלה הזאת הכניסה אותי לסטרס נפשי יותר מכל שאלה אחרת בשאלון הזה. רק לדמיין שאני אצטרך לנסוע למאדים עם אלבום אחד בלבד גורם לי לקוצר נשימה קל ולכן אעבור לשאלה הבאה.

9. איזה אלבום היית מוחק מדפי ההיסטוריה האנושית?

למה למחוק יש מספיק הארדיסק לכולם. בכל מקרה אם כבר יש מוזיקה שאני מדי פעם רוצה למחוק זו מוזיקה ישנה שלי. לפעמים אני נתקף בחרדה, מסתובב באינטרנט בלילה ומנסה למחוק דברים שעשיתי פעם ועדיין מסתובבים בכל מיני שרתים נידחים.

10. איזה אמן היית רוצה לחמם ולמה?

פעם נקלעתי בטעות להופעה של Humcrush - דואו קלידים-תופים נורווגי של פרי ג׳אז/אמביינט אלקטרוניקה ואחת ההופעות הכי טובות שראיתי בחיים. אחר כך שמעתי את האלבומים שלהם שהם גם מגניבים אבל ממש לא דומים אז אני לא יודע אם ההופעה שראיתי הייתה מייצגת או לא. אם לא זה הייתי שמח לחמם את Supersilent שזו להקה אחרת של אותו קלידן ויש גם בה את האלמנט האלכימי הזה של מוזיקה שהיא אבסטרקטית, בלי ממש קצב או מלודיה או הרמוניה ולמרות זאת מצליחה מדי פעם לרגש אותי עד דמעות.

11. מה עוד תרצה להוסיף, בלי קלישאות או קידום עצמי?

אני לא לוקח אחריות על אף מילה שנכתבה פה.

הופעות קרובות:
23.4, המזקקה, ירושלים

התגובות סגורות.