10 השפמים הגדולים בפופ

לכבוד סיום חודש מובמבר, הלא הוא חודש השפמים, איתי שומרי החליט לבחור את עשרת השפמים הגדולים בפופ, אבר. מובמבר, חיבור המילים "מוסטאש" (שפם) ונובמבר, הוא קמפיין בינלאומי למען הגברת המודעות לבריאות הגבר על ידי גידול שפמים. הקמפיין נולד בשנת 2004 ומאז תפס תאוצה רבה. ברחבי העולם מגדלים גברים רבים בחודש זה שפם ומציגים אותו בגאווה!

  1. אנתוני קידיס (רד הוט צ'ילי פפרס)

סולן הצ'ילי פפרס בן ה-53 מתחזק בחצי העשור האחרון שפם מרשים. זה אומנם לא הלוק המחמיא ביותר לקידיס המסוקס, אבל כשיש קבוצות פייסבוק שמוקדשות אך ורק להגנה על השפם הנ"ל, קצת קשה להתווכח. רד הוט מסיימים עבודה על אלבומם ה-11 עם המפיק דיינג'ר מאוס, והוא עתיד לצאת ב-2016. קידיס ידוע בשינוי ההופעה החיצונית שלו בין אלבום לאלבום ויהיה מעניין לראות האם הוא יתמיד בשפמו. אנחנו בכל מקרה מציעים לו טו "גיב איט אווי" אחרי נובמבר.

BEVERLY HILLS, CA - SEPTEMBER 21: Anthony Kiedis arrives for the 11th Annual Tony Hawk's Stand Up For Skateparks Benefit - Arrivals at Ron Burkles Green Acres Estate on September 21, 2014 in Beverly Hills, California. (Photo by Gabriel Olsen/Getty Images)

שפם וטוב לו.

  1. ג'ימי הנדריקס

כשחושבים על הנדריקס עולים לראש ידי הקסם, הסולואים המהפנטים, גיטרת הפנדר הבוערת, הבגדים הצבעוניים - ויהיו כאלו שגם יציינו את השפם. אין ספק ששפמו של ג'ימי הוא לא גולת הכותרת של הגיטריסט האגדי, אך עדיין מדובר בחלק אינטגרלי באגדה האנושית הזאת. השפם לא מאסיבי, אך הוא מלא נשמה. העובדה שרגעו הגדול ביותר של השפם הזה הוא גם רגעו הגדול של בעליו מעיד על חשיבותו - הופעתו ההיסטורית של הנדריקס בוודסטוק.

072411-music-gone-jimmy-hendrix

הכי SWAG שיש

  1. אקסל רוז (גאנז אנ' רוזס)

לאקסל רוז יש יחסי אהבה/שנאה עם שפמו. באייטיז, שנותיה הגדולות של הלהקה, הוא היה בחור צעיר ויפה תואר ששמר על מראה נקי ומגולח, אך בשנים האחרונות רוז מטפח שפם באופן קבוע. כנראה שהלוק הקשוח יותר מסתדר יפה עם האופי הלא כל כך סימפתי שלו. בכל אופן, מי שסירב להיות הסנדק של הבת של קורט קוביין, זרק את איגלס אוף דת' מטאל מהבמה, וקרא לחבר הכי טוב שלו (סלאש) "סרטן", מוציא שם רע לשפם, ולא להפך.

axl-rose-canada-boris_menkevich

השפם משלים את הלוק של הדוש-באג

  1. יוג'ין האץ (גוגול בורדלו)

סולן להקת הפולק-Pאנק הצוענית הוא כולו שפם, ושפם שמשפיע באופן חדש משמעי על הופעתה הקרקסית של הלהקה. יוג'ין ושפמו מחבבים את ישראל, וגוגול בורדלו כבר הספיקו להופיע שלוש פעמים בארץ הקודש. יוג'ין ידוע כאחד שמטפח ומתחזק את שפמו באדיקות. הוא חתום על המשפט: "גבר בלי שפם זה כמו אשה עם שפם".

2758

A MAN WITHOUT A MUSTACHE IS LIKE A WOMAN WITH ONE

  1. ליונל רי'צי

הרבה לפני שאדל שיחקה עם הפלאפון הישן שלה, היה זה ליונל ריצ'י שזעק "הלו?! האם זה השפם שאת מחפשת?". כשהשם "ליונל" נזרק לאוויר חושבים היום על כוכב הכדורגל ליונל מסי, אבל בשנות השמונים הקונוטציה הייתה אפרו משורטט ושפם עצמתי.

  1. ג'סי יוז (איגלס אוף דת' מטאל)

בשבועות האחרונים, עומדים חבריי להקת האיגלס אוף דת' מטאל במרכזה של טרגדיה עולמית. הלהקה, שהייתה היעד המרכזי במתקפת הטרור על פריז, הפכה בעל כורחה לסמל עקוב מדם במלחמה הבלתי נגמרת בטרור. אבל לפני המתקפה הנוראית ההיא, סולן הלהקה ג'סי יוז מיתג אותה כסמל לחופש יצירתי מוחלט בעזרת המוזיקה הסקסית והמשוחררת שלו, וגם כמובן בזכות הלוק הבלתי מתפשר של שפמו האדיר.

1401x788-EODM-BW-Chapman-Baehler (1)

לפניך כי יש לי שפם

  1. דיוויד קרוסבי (הבירדס, קרוסבי סטילס ונאש)

לא בכל יום פוגשים שפם שהונצח פעמיים בהיכל התהילה של הרוק. דיוויד קרוסבי, ההיפי הנצחי מקליפורניה, חתום על כמה הרכבים משפיעים במיוחד כגון הבירדס וההרכב העל-זמני קרוסבי, סטילס ונאש ומדי פעם גם ניל יאנג. קרוסבי מתהדר בשפם ניבתני ששומר על צורתו לאורך השנים ונהיה לחלק מחייו המטורללים: יש לו ילדים מלפחות ארבע נשים שונות, הוא סחר בנשק וסמים, ואף נשלח לכלא לתקופת מאסר. אפילו האקסית ג'וני מיטשל תעיד שלשפמו יש מקום עצום באישיותו.

1035x690-crosby-1800-1389369512

כבש את ג'וני מיטשל. השפם החייתי של קרוסבי

  1. פרנק זאפה

הלוק של זאפה כלכך אייקוני שיש שפם שנקרא על שמו. זאפה היה ידוע בזכות מוזיקה אוונגרדית וטקסטים נוקבים ונהפך לאמן קאלט בקרב מוזיקאים בכל העולם. מדובר באחד המלחינים הגדולים של המאה ה-20, ויחד עם זאת הוא היה מאד שנוי במחלוקת. זאפה שחט כדרך טבע פרות קדושות ועסק ביצירותיו בביקורת על הממשל האמריקאי. הוא היווה מקור השראה לאמנים גדולים כמו ג'ון לנון, שהצהיר לא פעם על השפעתו של זאפה על יצירותיו. על דבר אחד אין וויכוח, לזאפה היה חתיכת שפם.

932294-frank-zappa

"הזאפה"

  1. הביטלס

נכון, חבריי להקת החיפושיות שינו תכופות את הופעתם החיצונית, ובכך השפיעו רבות על האפנה העולמית בשנות השישים. אבל הופעתם החיצונית הזכורה ביותר היא זו שליוותה את האלבום "Sgt. Pepper's Lonely Hearts Club Band". בתקופה זו עיטר את פניהם של חבריי הלהקה…ניחשתם נכון, שפם! מגזין Time היוקרתי קבע ב-2012 שלוק השפמים של הביטלס היה אחד הטרנדים האופנתיים הגדולים של המאה ה-20. גל של שפמים שטף את העולם בעקבות הופעתם של חברי הלהקה על עטיפת האלבום, ותרבות הפופ מעולם לא הייתה מסוקסת יותר.

beatles

אחראיים לגל השפמים של סוף שנות ה60

  1. פרדי מרקורי (קווין)

מרקורי ושפמו היוו סמל לגבריות וכוח, והוא שלט בלי עוררין בזירה התרבותית של שנות השמונים. כל זה השתנה בשנת 87' כאשר התפרצה בגופו של מרקורי מחלת האיידס, והוא העביר את שארית ימיו בהכחשה כי הוא אכן חולה עד ששחרר הצהרה רשמית ב-23 לנובמבר 1991. הוא ביקש לעורר מודעות בנושא הטיפול והמחקר הדרושים להתמודדות במחלה, וטען כי לא חשף זאת על מנת לשמור על פרטיותו שלו ושל מקורביו. יממה בלבד לאחר הצהרתו, מרקורי נפטר. העולם הוכה בהלם וראה איך אחד מגיבורי התרבות הגדולים שידע נכנע למחלה שנתפסה עד אז כמחלתם של החלשים. מותו תרם רבות להעלאת המודעות העולמית למחלת האיידס, והיווה את אחד ממקורות ההשראה העיקריים למובמבר. באחד משיריה המפורסמים של קווין, שואל מרקורי "מי רוצה לחיות לנצח?", ובכן פרדי יקר, אתה ושפמך תישארו בלבנו לעד.

queen-freddie-mercury1

אחד ממקורות ההשראה למובמבר.

התגובות סגורות.