לאינדינגב או לא לאינדינגב?

אינדינגב

אני מתלבט אם ללכת לאינדינגב השנה. כרגע אני נוטה ל-"לא".

איך זה יכול להיות? הרי הלכתי ב-4 השנים האחרונות והמלצתי לכל היקום לבוא. אפילו כתבתי 10 סיבות למה אסור לפספס, כן, לפספס, את אינדינגב. חזרתי לקרוא אותו ואני עומד מאחורי מה שרשמתי. בכל זאת, אין לי חשק לנסוע השנה.

אינדינגב, זו לא את, זה אני. אני בטוח שכל הכרטיסים ימכרו והפסטיבל יהיה מלא ביפים ויפות, אווירה, ומוזיקה כמו כל שנה. האינדינגב הראשון שלי ב-2009 היה מוי כיף, אבל מאז היתה לי ירידה בגרף החוויתיות עד שבשנה שעברה היה לי רק "נחמד" ו-"סבבה". נחמד וסבבה לי להשאר גם בעיר.

אני לא היחיד. הרבה מבני דורי (יליד 80) החליטו לא לנדוד דרומה בשנה שעברה. הקהל בפסטיבל נראה צעיר במיוחד לא רק כי הזקנים לא באו, אלא כי האירוע נפתח לגילאים צעירים יותר. ככה זה אמור להיות - פסטיבלי אירופה הם חגיגות סקס סמים ורוקנרול לבני הטיפשעשרה מאשר אירועי תרבות לבני ה-30 ומשהו.

מוזיקלית אני לא מתחבר לליינאפ. מנווטים את ספינת המדבר לפאטה מורגנה של הפולק והגרוב מאשר לנחשים ולעקרבים. החלטה מעולה מבחינה שיווקית - רוב הקהל הישראלי מעדיף פנאן מאשר פוגו. אבל אני עם החלק השני. תנו לי משוגעים עם גיטרות ולא עוד הופעת אינדינגב של יהוא ירון, עם כל הכבוד לו.

יהיו ההסברים שיהיו, זה לא תהליך רציונלי של השוואות וטבלאות. זו הרגשה פשוטה של רוצה/לא רוצה. אינדינגב מעולה למי שמעולם לא היה בפסטיבל מוזיקה, לא הולך להופעות בשגרה, או סתם מחפש סופש של שכרות עם החבר'ה. זה לא אני.

אם בכל זאת תגיעו למדבר בעוד 3 שבועות סמנו את הלהקות הבאות במארקר צהוב: On And The Off's, Bela Tar, Please The Trees, The Bootsman, שעלת נפוצה, כלבי רוח, אביב מארק, פונץ'.

  1. אנונילס says:

    גם כי אינדינגב כבר לא כל כך אינדי. מספיק להסתכל על ההדליינרים בשביל להבין

  2. טל says:

    אני איתך.

  3. yuvalerel says:

    ואני בכלל לא יוצא מהעיר מטעמי דת מצפון נוחיות ואנוכיות, אבל פוסט רפורטז'ה מהאינדי מינדי יתפרסם אצלי ( friends all the people that you know…עוזי והסגנונות)

  4. באינדינגב האחרון לא היה לי חשק להקשיב למוזיקה, אז פשוט ישבתי בקמפינג/הסתובבתי בין הדוכנים/שתיתי בירה ובאופן כללי נהנתי משבירת השיגרה. עבורי אינדינגב כבר לא מלהיב, אבל הוא עדיין כיפי.

  5. אורן says:

    תומר, על מה אתה מדבר? מי ההדליינרים של אינדינגב השנה שלדעתך הוא לא אינדי? (חוץ מהתפוחים)
    אני מבסוט מהליינאפ שפורסם בינתיים (חוץ מהביטול המבאס של אביב גדג') וכבר לא יכול לחכות לאינדינגב, גם אם יש פחות פוגו. אינדינגב הוא הרבה יותר מהופעות, וגם מזה לא חסר…

  6. ב-2011 לא הלכתי כי הרגשתי שאת האווירה המיוחדת כבר חוויתי מאוד בצורה טהורה יותר ובעלת ערך מוסף במאהלי המחאה של אותו הקיץ, שם גם היו כמה הופעות ספונטניות נפלאות (זאב טנא עם חלקים מחיה מילר על המדרכה הנצבעת בגיר סביבו על ידי ילדים, למשל). לא הרגשתי טעם לנסוע עד למדבר בשביל עוד מזה. אני לא זוכרת למה לא הגעתי ב-2012. נדמה לי שפשוט התעייפתי או לא שמתי לב.

    הייתי שמחה לקפוץ לביקור השנה, אבל שלושה ימים זה יותר מדי ואין אפשרות לכרטיס יומי (למעט חמישי, אבל בהיעדר ליין אפ מסודר עד לרגע הכמעט אחרון בו בטח יאזלו הכרטיסים, איך אדע איזה יום בכלל מעניין אותי?), והמחיר יקר מדי לתקציבי כרגע, אם בכלל אהיה פה בסוף אוקטובר.

    בני דורנו באופן כללי מתמעטים בקהל הופעות האינדי לאחרונה, לא? כך זה מרגיש לי מהמעט שטרחתי ללכת בעצמי.

  7. אנונילס says:

    אורן, מרינה מקסימיליאן בלומין? הלו?

  8. הזקנים כן באים!
    אחרי הפעם הראשונה שלנו (בפעם הראשונה של הפסטיבל) שהייתה נפלאה והפעם השנייה שהייתה קצת פחות נשארנו עם טעם לעוד.
    אז הפעם באים עם תגבורת/גיבנת קטנה בת שנתיים. אלוהים יודע איך יהיה. מקווה שאביב מארק לא ייפול על השנץ שלה.

  9. שלי פ (לשעבר א) says:

    שנה שעברה לא הלכתי בדיוק בגלל מה שאתה מתאר. את רוב ההופעות יש לי בתל אביב, אז למה להדרים? השנה אסע גם בגלל בן הזוג שמשדר, אבל גם כי שמתי לב שלאחרונה יותר נוח לי ללכת להופעות שאני כבר מכירה ובא לי להכיר משהו חדש ומרגש. תודה על ההמלצות! :)

  10. חמוטל says:

    איכשהו, אצל כל מי שאני מכירה סביבי, כולל אותי, הפעם הראשונה בפסטיבל היתה הכי עוצמתית, מרגשת וכיפית.
    העובדה שאנחנו כבר בני שלושים+ וזה שהקהל נהיה יותר צעיר גם משפיעים.
    גם המחיר שעלה משמעותית, היום הנוסף והליינאפ שקורץ לאינדי המיינסטרימי – כל אלה מורידים את החשק.
    מודה, גם אני עדיין מתלבטת אם לנסוע.

  11. דקסטר בוכניק says:

    עייפתי

  12. אורן says:

    תומר, אפילו לא שמתי לב שהיא בליינאפ. גם אם היא תופיע, זה לא מפריע לי – הרי לא חסרות לי הופעות אחרות לפקוד. ואם זה יגרום לעוד חבר או שניים להגיע לפסטיבל ולשמוע את שאר ההופעות? תפאדל.

  13. חבר רדושבסקי says:

    לא מבין מתי מיינסטרים הפך לכינוי גנאי? או לסיבה לא לפקוד פסטיבל כזה או אחר… לכו לפי הטעם שלכם ולא לפי עלות ההפקה, יח"צ, השמעות ברדיו וכדומה. כמו שאיזוטריות היא לא ערובה לאיכות כך מיינסטרים הוא לא מילה נרדפת ל"אופיום להמונים". מי שדוגל במשנה זו, מוטב יהיה לו אם לא יפתח 88FM או שלא יצפה בשובר שורות או שאפילו ירחיק לכת ויזרוק את הסמארטפון שלו לפח.
    אפשר פשוט להגיד כמו עידו "לא בא לי כי לא בא לי" בלי הסברים אנטגוניסטיים של "התמסחרות"

  14. חבר רדושבסקי says:

    החבר רדושבסקי מודע לאוקסימורון שמכילה תגובתו. יקום האידיאליסט ויאמר שפסטיבל "אינדי" לא יכול לכלול להקות/זמרים ששייכים לתעשייה, שכן מיינסטרים הוא בהכרח תולדה של תעשיית המוזיקה ו"מתועש" הוא ההפך הגמור מ"עצמאי" אבל לא נראה לי שבימינו מישהו משלה את עצמו שהתוכן שמציף את הבלוגוספירה הוא במאה אחוז עצמאי. כדי שמישהו בישראל או בטימבקטו או באיפה-שלא ישמע על להקה כזו או אחרת היא צריכה להיות: א. ממש ממש טובה, או: ב. מיוח"צנת. לצערי הרוב המוחלט של מה שמגיע לאזניים שלי לא נופל להגדרה של ממש ממש טוב.

טראקבאק לפוסט

  1. ממשיכים להסתובב במקום | חדי אוזן
  2. המאזין ברדיו 10.10.13 - ספיישל Please The Trees | המאזין

התגובות סגורות.