כבדים ומטורפים יותר: ראיון עם Ringo Deathstarr

גיליתי את Ringo Deathstarr בשנה שעברה דרך אתר ההמלצות Tastekid. הסתקרנתי מהשם האקלקטי שלהם, הלכתי לדגום את המוזיקה, ונפלתי מהרגליים.

אלבום הבכורה, "Colour Trip", נשמע כאילו הוקלט בשיא הסצינה שחגגה את עצמה, סצינת השוגייז בשנות ה-90 של Ride, My Bloody Valentine, ו-Slowdive. חלק מהמבקרים קטלו את האלבום על חוסר המקוריות, חלק שיבחו על ההיטמעות בז'אנר. אני עם הבמאי ג'ים ג'רמוש: "אותנטיות לא תסולא בפז; מקוריות אינה קיימת".

בדקתי מה קורה עם הלהקה, וגיליתי שהם בעיצומו של קמפיין מימון המוני לאלבומם השני. הפרס העליון הבהב לי מול העיניים - הופעה בינלאומית עבור $3,000. יכלתי לכסות את העלויות עם 200-300 איש ב-100 ש"ח לכרטיס, אבל לא הרגשתי אמיץ ונשארתי עם תרומה של $10 להורדה דיגיטלית. "אולי אתפוס אותם בחו"ל", ניחמתי את עצמי. לא היה לי מושג מה הולך לקרות.

כנראה שיש לי קארמה ממש פאקינג טובה. כשפתחתי את המייל לפני שבועיים גיליתי ש-Ringo Deathstarr יבואו לארץ. לא רק שהם יבואו, אלא גם Soft Moon השווים יגיעו איתם. אם זה לא מספיק, כל זה יקרה ב-28 באוגוסט, יום ההולדת ה-33 שלי. והבודהה על קצפת הקארמה הוא שהציעו לי לראיין במייל את Elliot Frazier, הגיטריסט והסולן האדיר של הלהקה. הלכתי על זה ושאלתי אותו כמה שאלות.

בטח שאלו אתכם מיליון פעם, עדיין, אני חייב לשאול שוב - איך בחרתם את שם הלהקה? למה הערבוב בין ביטלמניה וג'ורג' לוקאס?

"אין שום סיבה חוץ מה-Dandy Warhols ו-Brian Jonestown Massacre".

האלבום האחרון שלכם, "Mauve", מומן על ידי ההמון. חלק מהתורמים קיבלו מתנות מיוחדות כמו שיעורי תופים ואיפור. תוכל לספר לנו איך זה היה לפגוש את התורמים ולתת להם את הפרסים האישיים?

"הה הה...אף אחד לא אשכרה רכש את 2 הפרסים האלה...לצערינו! חילקנו בעיקר חולצות ותקליטים חתומים...כמה קאברים אישיים, מה שהיה מאתגר. כל העסק היה מטורף. היינו בסיבוב הופעות בזמן שהיינו צריכים לתת לכולם את הפרסים...וזה היה מגניב לראות אנשים עם החולצות המיוחדות שלהם!"

"Mauve" נשמע לי כמו אלבום הרבה יותר אגרסיבי מ-"Colour Trip". מה גרם לשינוי הזה?

"פשוט הרגשה יותר אגרסיבית...אחרי שעשינו סיבוב הופעות של שש שבועות עם ה-Smashing Pumpkins...פשוט רצינו להיות כבדים ומטורפים יותר...אני חושב שאנחנו עדיין מנסים להגשים את זה".

איך היה להופיע עם ה-Smashing Pumpkins?

"חוויה מדהימה! בילי (קורגן -ע.ש.) היה נפלא, והליין אפ החדש הוא פאקינג אדיר מבין למה אני מתכוון? Jeff Schroeder הוא גיבור גיטרה אישי שלי מאז שנת 2000, עם הלהקה הקודמת שלו Lassie Foundation".

תוכל לתת עצות ללהקות אינדי בישראל שרוצות להפיץ את המוזיקה שלהן ולהופיע בעולם?

"אני חושב שאתם חייבים לצאת לדרכים ולנגן בכמה שיותר מקומות שאפשר... לא הייתי אף פעם בישראל ואני מקווה לפגוש מוזיקאים מקומיים וללמוד עוד על איך זה לנגן מוזיקה באיזור הזה!

"Party On
-Elliot"

Ringo Deathstarr יופיעו עם Soft Moon ב-28.8 בבארבי. אפשר לקנות כרטיסים במחיר "שלם כפי יכולתך" של 100-180 ש"ח עד ה-1 באוגוסט. אני ממליץ בחום יולי-אוגוסט לנצל את זה וללכת להופעה.

טראקבאק לפוסט

  1. הגרלת כרטיסים ל-Ringo Deathstarr ו-Soft Moon | המאזין