למכירה כרטיס להופעה של הפיקסיז

הפיקסיז ביטלו את ההופעה. מרגיש את כאבכם למרות שלא תכננתי ללכת.

התלבטתי קשות אם ללכת להופעה של הפיקסיז בארץ. מצד אחד, זה הפאקינג פיקסיז, אני אוהב את המוזיקה שלהם. מצד שני, כבר ראיתי אותם בהופעה. זה היה בשנת 2004 די בתחילת האיחוד הסופר מתוקשר, בפסטיבל של יום אחד בדבלין שכלל גם את הרד הוט צ'ילי פפרז, גרוב ארמדה, הת'רילז, ועוד. כתבתי על זה ביקורת לשרת העיוור, אבל הרשמים שנותרו לי מחוץ לביקורת הם קצת שונים.

זהירות ספוילר - לא להמשיך לקרוא אם אתם נורא נלהבים ומפחדים להתבאס מההופעה של הפיקסיז. תקפצו לאתר אחר.

נשארתם. אם כך, מה שעשה את ההופעה של הפיקסיז בדבלין לטובה, זה...האירים. זה לא שהפיקסיז פישלו או שכחו את החומר או לא ניגנו איזה מגה להיט היסטרי או משהו כזה. זה שבאותה מידה הם היו יכולים לשים את אלבום האוסף שלהם Death To The Pixies ולעשות תנועות ליפ סינקינג לא מתואמות כמו בקליפ של Here Comes Your Man, וזה לא היה משנה שום דבר.

בהופעה ההיא הפיקסיז היו רובוטיים לחלוטין. לא היתה אנרגיה, הם לא אמרו כמעט כלום בין שיר לשיר, ונתנו הרגשה מאוד כבדה שהם שם בשביל לנגן את הלהיטים, לעשות כמה ג'ובות, ולהסתלק מהבמה. למזלי רבבות אירים שיכורים עשו שמח, קפצו, רקדו, שרו, ובנו פירמידות אנושיות שהצילו את ההופעה הזו מלהפוך לכישלון. כן, זה הפיקסיז, כן, יש להם שירים גדולים, אבל לא, זה לא אותם הפיקסיז הצעירים והרעבים כמו שאפשר לראות בקטעים מהופעות שלהם לפני יותר מ-20 שנה.

היום קראתי ידיעה ב-NME שתומכת בתיאוריה שההופעה של הפיקסיז בקיץ הולכת להיות אכזבה גדולה. פראנק בלאק אומר שהפיקסיז מופיעים בעיקר בשביל הכסף. פראנק מוכן להמשיך ולהופיע, "אם נקבל על זה משכורת הגונה" בתרגום מהיר לדבריו של פראנק מהכתבה. "עכשיו הזמן לדבר על כסף" הוא אומר.

מצד אחד - סחטיין על הביצים. יש עוד עשרות אם לא מאות אם לא אלפי להקות שנמצאות במצב דומה ולעולם לא יודו בזה. הם ישמרו את האשליה שהמוזיקה עדיין חשובה להם ויעלו לבמה מחויכים וצבועים. וברור שחשוב שאמנים יעשו כסף, זה חלק מהמשחק.

מצד שני - יא זבל. תקעת לעצמך חתיכת מקל בגלגל. הרי המהות של הפיקסיז היא הפאקינג אמנות. הכל התחיל מהאמנות וזה למה אוהבים אותם כל כך. לזלזל באמנות, כפי שמשתמע מדבריו של פראנק, זה לירוק למעריצים כמוני בפרצוף.

למעשה בזמן אמת באייטיז ובתחילת הניינטיז הם לא זכו למי יודע מה תהילת עולם מבחינה מסחרית. אבל הזמן עשה להם טוב. השירים שלהם נכנסו לאינספור גלגלצים ברחבי העולם, הפכו לאבן פינה בסרטים כמו פייט קלאב, עשרות אמנים גדולים הצהירו בגלוי שהם מושפעים מהם קשות (נירוונה ורדיוהד בין היתר), ודור חדש של היפסטרים סוגד להם. לכן היום הם מופיעים בקלילות מול אלפים בפסטיבלים והופעות ברחבי העולם ועושים קופה. אין חומר חדש למרות כל ההבטחות? אין בעיה, מרצים את הקהל ואת רואה החשבון ועושים סיבוב הופעות של דוליטל. אשכרה, דו ליטל, עשה מעט.

אז קניתי כרטיס להופעה של הפיקסיז בארץ, כי עד כמה שהחזקתי בענפים, נהר ההייפ והפרצופים והקולות הנלהבים של חברי + סטטוסיהם הבלתי פוסקים בפייסבוק סחפו אותי. פאק דאט שיט. אז יש, או יותר נכון, היו לפיקסיז שירים גדולים, ויש משהו בלראות את הגיבורים שלך עושים אותם בהופעה. אבל בנימה פילוסופית, להקת הפיקסיז היום היא אולי המשך פסיכולוגי של להקת הפיקסיז של העבר, אבל זה בהחלט לא אותה הלהקה (תקראו את הפילוסופיה הגאונית של דרק פרפיט לגבי זהות אישית).

כן, תקבלו את כל הלהיטים שאתם רוצים על גבי הבמה, אבל רוב הסיכויים שזה לא יבוא מהלב, זה יבוא באוטומט חסר רגש. להבדיל מהפיקסיז, למרות שברור שהיה אינטרס כלכלי באיחוד של פיית' נו מור, ראינו להקה חיה נושמת ונושכת שבאה לאכול אותנו חיים ונהנית מכל רגע, או שהיא מזייפת האורגזמות הכי גדולה בעולם. אבל אם לשפוט לפי ההצהרה האחרונה מפרנק בלאק וההרגשה שנשארה לי בסוף מההופעה ההיא באירלנד, הפיקסיז היום הם חבורה של אנשים קצת מסכנים וחסרי הווה שמנסים לרכב על גלי העבר ולחלוב את כל החלב שנשאר בעטיני הפרה הזקנה שלהם.

למכירה כרטיס להופעה של הפיקסיז (הכרטיס נמכר! תודה על ההתעניינות) במחיר קניה של 340 ש"ח. מי שחושב שאני טועה, יש לו את המזומנים, ומסוגל לאסוף את הכרטיס ממרכז תל אביב, שיצור איתי קשר. אני הולך להשקיע את הכסף בהופעה אחרת.

  1. כל מה שכתבת נכון. ועדיין – קניתי.

  2. או שאקנה כרטיס ואלך להופעה, חסר התלהבות לחלוטין, או שאחכה עד שייגמרו הכרטיסים ואשקר לעצמי שככה רצה הגורל

  3. שחר says:

    ההופעה שראיתי בבריקסטון לפני כמה חודשים התברגה במהרה לרשימת העשר הטובות שראיתי. אז הם לא מתחרפנים על הבמה, אז מה? לא היה גרם של רישול בהופעה והחיוכים שלהם לנוכח הקהל שמתחרפן מאושר אמרו באופן די ברור שגם אם הם עושים את זה בשביל הכסף עדין אכפת להם מהאהבה של הקהל. אני חושב שעדיף לשים את האידאולוגיה בצד וללכת לחוות על בשרך. הם השתנו, אתה השתנית וגם הקהל יהיה אחר. אני אומר אין כמו להתאכזב בעצמך.

  4. ינון says:

    דעתי חלוקה לגבי זה. ראינו אותם בהופעה בפריז הקיץ והיה בסך הכל די מעולה. לא מההופעות הטובות שראיתי בחיי, אבל מקצועי ואנרגטי לכל הפחות. האם אלך שוב? כנראה שלא, וזה כבר סוג של מסקנה שלילית, אבל אני לא חושב שמי שאוהב את הלהקה הזו יוכל לוותר על ההזדמנות…

  5. אני התלבטתי, אבל אני איתך סך הכל. קצת נמאס לי שלהקות מגיעות אלינו 10 שנים (במקרה הטוב) אחרי השיא שלהן. מה שאני רוצה מהפיקסיז או מכל להקה אחרת זה לא "מקצועיות", אלא אנרגיה ויצירתיות.

    אני אומר לקחת את הכסף הזה וללכת לשתי הופעות של להקות צעירות ורלוונטיות. או מטאליקה. :)

  6. ראיתי אותם ב 2004 באנגליה בהופעה רובוטית וחסרת אישיות לחלוטין. אבל עדיין, קניתי כרטיס ביום שבו שמעתי על ההופעה בארץ – פעם ראשונה שאני קונה כרטיס ביום ההודעה. בכל זאת, הפאקינג פיקסיז.

  7. טרם ! קניתי כרטיס לפיקסיז בדיוק בגלל שחשדתי שזה המצב…אבל אני כנראה בכל זאת אקנה בסוף כרטיס – במקרה הרע (והיותר סביר) ראיתי את הפיקסיז, עשיתי וי. במקרה הטוב אני אתאכזב לטובה.

  8. רונרון עכברון says:

    כן, אבל זה הפאקינג פיקסיז. אני הולך להופעה הזו בשבילי, בגלל שכששמעתי את דוליטל הייתי בן 13, והייתי מכוער וטיפש ברמות לא הגיוניות ובלאק פרנסיס היה אני בעוד 20 שנה.
    ואם יש לקח אחד בחיי שלמדתי בדרך הקשה, זה שעדיף להצטער על משהו שעשית ולא על משהו שלא.

  9. יעל says:

    השאלה היא: לולא היית רואה את ההופעה ההיא באירלנד, גם היית מוכר את הכרטיס בגלל ההצהרה של בלאק? סביר להניח שהיית מעדיף לנסות ולהתבאס מאשר לחשוב שאולי בכל זאת יהיה נהדר ותפספס. בכל זאת, כמו שאמרו כאן לא אחת – פאקינג פיקסיז.
    בקיצור, נכנסתי לפוסט הזה מאוחר מדי, אני עדיין צריכה למצוא מישהו שמוכר כרטיס במחיר הראשוני…

  10. ג'ים says:

    סחטיין.
    אני מכיר את ההרגשה: אם יש שני דברים שיכולים לחרבן הופעה זה אדישות והתנשאות. אני שונא אמנים שמסתכלים על הקהל מגבוה.

    בכל אופן, מה שהתכוונתי לספר זה שהייתי בהופעה של הניו יורק דולס, וזה היה יכול להיות הגשמת חלום אם רק הסולן היה זז מידי פעם ולא נשאר עם מבט תקוע של "כוסאומו אני מת לעוף מכאן".

    הייתי קונה כרטיס לפיקסיז רק כדי למכור אותו בהפגנתיות ווהוקרה לך!

  11. שירה says:

    יש איזה מלכוד בלהיות מוזיקאי מוערך-עד-דמעות שכזה כמדומני. הרי גם ככה כולם רוצים שינגנו את הלהיטים והחומר מפעם, אז למה להתחדש בכלל? ולמה לטרוח להעמיד פנים שהם עושים את זה בשביל האמנות? (אם הם לא מרגישים ככה?!)

    דווקא יש לי הערכה רבה למי שמודה בפה מלא שהוא שם בשביל לקצור את הפירות.

    אגב, האתר הרנדומלי לא הניב הרבה פירות חוצמזה:
    http://jwz.livejournal.com/
    די פסיכי שם עם דיפטיכון הוידואים. צורת אמנות דיגיטלית שלא חשבתי עליה והיא מגניבה מאד.

  12. יונתן says:

    אני התלבטתי בדיוק מאותה סיבה ובסוף החלטתי לא לקנות כרטיס, וללכת להופעות של להקות צעירות וחיות יותר. אבל יותר בגלל הקהל – אני חושש שזה יהיה יותר קרוב להופעה בקיסריה מאשר להופעה מורטת גבות.

  13. דקסטר בוכניק says:

    ראיתי אותם באמסטרדם באוקטובר האחרון, היה מעולה.
    נראה לי שהעניין עם הפיקסיז הוא שהמוזיקליות שלהם מיוחדת כל כך, שגם אם הם משחזרים אותה (במדויק!) 20 שנה אחרי – זה עדיין הופעה מעולה.
    לא נראה לי שאקנה כרטיס להופעה בארץ. אין לי שקל על התחת.

  14. נטע says:

    אם מישהו מעוניין גם אני מוכרת את הכרטיס שלי במחיר המקורי.
    פנו אליי במייל

  15. נטע says:

    ושכחתי את המייל:
    neta.net@gmail.com

  16. אוריאל says:

    אני מעוניין לקנות כרטיס של הפיקסיז, אז אם יש מוכר
    הוא מוזמן ליצור איתי קשר ב-0542483817, או במייל שלי..

  17. גונן says:

    נמכר! מוכר זוג כרטיסים לפיקסיז (אפשר גם אחד) במחיר 320 ש"ח לכרטיס
    שזה במה שקניתי אותם זה גם אמור להיות מהדורה מיוחדת או משהו..

    052-5560578

  18. רן says:

    היי גונן
    אני מעוניין בזוג הכרטיסים הנכסף
    צור איתי קשר במייל:

    ran_ilan1@walla.co.il

    תודה!

  19. כרוב says:

    ראיתי ב-2004, חשבתי שהספיק לי אבל פיקסיז זה החיים שלי, למרות שאין לי כסף.
    מי שיש כרטיס במחיר נכסף לפנוות rruven@014.net.il

  20. גונן says:

    הכרטיסים נמכרו בצלחה ותהנו

  21. דורון says:

    אם למימכם יש עדיין כרטיס אנא צרו איתי קשר אשמח לקנות למרות הכל ואף על פי…

  22. לינור says:

    אני מעוניינת לקנות כרטיס לפיקסיז,
    אם יש עדיין מישהו שרוצה למכור הוא מוזמן לפנות אליי למייל: linorso@gmail.com

טראקבאק לפוסט

  1. מוות לפיקסיז | המאזין

התגובות סגורות.