להקה עלתה להופיע בפסטיבל יערות מנשה 2015, לא תאמינו מה קרה אחר כך

הייתי אמור להגשים חלום: להופיע עם הלהקה שלי Viene Tormenta בפסטיבל יערות מנשה 2015. היינו אמורים להיות הלהקה האחרונה על במת הארמגדון, ובכלל בפסטיבל. אך 10 דקות לאחר שהתחלנו את המופע אנשי הבקליין עלו לבמה, כיבו את המגברים, והחלו לפרק את הסט. לטענתם, המופע לא הופיע ברשימה שלהם והוא הפריע להופעה בבמה השנייה עם גבע אלון וערן צור. כן, הפסיקו לנו את ההופעה בפסטיבל יערות מנשה.

אני מנגן ב-VT מזה כמה שנים. אנחנו הרכב שמאלתר פוסט-רוק בין שוגייז למטאל ללא נודע. מאוד ציפיתי להופעה הזו. בפעם הראשונה בחיי הגעתי לפסטיבל לא בתור קהל או בתור עיתונאי, אלא בתור אמן. בהתחלה התייחסו אלינו יפה: קיבלנו אישור כניסה לרכב, צמיד אמנים ירוק, ותלושים לאוכל ושתייה. אבל כשגילינו שההופעה שלנו לא רשומה בכלל בחוברת או בלו"זים של הפסטיבל, למרות שהיא היתה רשומה באתר האינטרנט, התחלנו לחשוד שמשהו פה לא כשורה. בכלל, חשבנו עוד לפני הפסטיבל שההופעה הזו לא תתקיים כי הנהלה שיחקה איתנו כמו יו-יו: כן מופיעים-לא מופיעים. קיבלנו אישור סופי רק 10 ימים לפני המועד, ב-6.5.15.

היינו אמורים להופיע בשעה 14:30. באנו לקחת את הציוד בזמן, אך הסתבר שיש איחורים כבדים, כך שעלינו להתארגן על הבמה רק ב-15:45 - איחור של שעה ורבע. התחלנו את ההופעה קצת אחרי 16:00. לא היו הרבה אנשים: גם כי רוב הקהל לא נשאר לסוף הפסטיבל וגם כי לא פרסמו בכלל את ההופעה שלנו. תכננו לתת בראש בכל מקרה. ואז, 10 דקות לתוך ההופעה, אנשי הבקליין עלו לבמה והפסיקו אותה. מנהלת הבמה אמרה להם לתת לנו להמשיך, אך הם עמדו על שלהם, שאנחנו לא ברשימה ומפריעים ולכן יש להפסיק את ההופעה מיד. היינו בשוק. צעקתי לקהל משהו כמו "הם רוצים שלא ננגן יותר!" ויצרתי פידבק רועש עם הגיטרה יחד עם לירון אראל, הגיטריסט הנוסף בהרכב. כיבו לנו את המגברים. פירקו למתופף שלנו את המצילות, והוא הרכיב אותן בחזרה וניסה לדבר עם הבקליין וההנהלה, אך לשווא. אם לא היינו ילדים טובים כנראה שהיינו מחריבים את הבמה, אבל אחרי כמה דקות שסתם עמדנו שם והבנו שזה לא הולך לקרות, הודינו לקהל, לקחנו את הציוד, והלכנו הביתה.

טענות הבקליין מופרכות. כל מי שהיה בפסטיבל יערות מנשה יודע שהופעה בבמה אחת תמיד "מפריעה" לבמה השנייה - אין שם קירות אקוסטיים, זה ביער הפתוח לכל הרוחות. זה לא כל כך מפריע בסופו של דבר, וגם אם איכשהו כן, שהסאונדמן יטפל בזה וינמיך את הווליום. ההתעקשות של הבקליין לפרק לנו את הבמה למרות ההנחיות של מנהלת הבמה היו קפקאיות. אני מבין שהם רוצים לסגור את הפסטיבל וללכת הביתה, אבל הבקליין שם בתור אנשי שירות למוזיקאים, ובמקרה הזה באנו על חשבונינו מתל אביב להופיע ללא תשלום רק כי אנחנו אוהבים לנגן. אז וואלה, קיבלנו חרא של שירות.

מעולם לא הייתי בהופעה שהופסקה באמצע, כך שכל הסיפור הזה משאיר אותי עם כמה שאלות פתוחות: מדוע הנהלת הפסטיבל לא פרסמה את ההופעה שלנו בתוכניית הפסטיבל ובשילוט של הבמות? למה לא היינו רשומים ברשימה הארורה של הבקליין? ואיך, לכל הרוחות, הבקליין יכול להפסיק הופעה על דעת עצמו גם אם מנהל הבמה דורש שהיא תמשיך? פסטיבל יערות מנשה חייבים לנו תשובות, התנצלות רשמית, והחזרי נסיעות על ההופעה שלא קרתה.

בתמונה: 10 דקות של תהילה
קרדיט: נטלי לטין

  1. אמיר says:

    נשמע שיש להם איגוד

  2. אמיר (לא זה שהגיב לפני) says:

    איכס, דוחה. לא ראיתי בשום מקום על ההופעה הזו, ממש מרגיז ומגוחך. בכלל ההתנהלות השנה הייתה דוחה, חיכינו בערך 40 דקות לג'אם שהיה אמור להיות בארמגדון לפני שהבנתי שהוא לא קורה וחתכתי הביתה. וגם, זין על גבע אלון. מצטער לשמוע על זה, מקווה לפגוש אתכם באינדינגב :)

  3. שרת התרבות says:

    המקום הזה מאכלס בהמות. כולנו חצרוני .

  4. רונן says:

    אתה לא היחיד שזכה ליחס מבחיל מפסטיבל יערות מנשה… כל אלה שניסו להתקבל להופיע ולא נבחרו, קיבלו מייל שכלל את כ-ל המיילים של אלה שלא נבחרו, ובו נכתב שהם מתנצלים ולא נבחרנו לנגן השנה. ככה יכולת לראות בעיניך שלך, בדיוק מי עוד קיבל לא.. כאילו שזה לא גם ככה מביך ומעליב.. כמה נחמד לא? ;)

  5. אייל says:

    בעסה..
    קיבלתם מייל או או אישור ברור שאתם מופיעים?

  6. Ofek Shilon says:

    תשמע, אם יש לך משהו בכתב על ההתקשרות עם הנהלת הפסטיבל זה בהחלט חומר לבתי משפט.

  7. אני says:

    כוונות טובות אך פסטיבל עם הרבה כשלים מקצועיים. הייתי השנה בפסטיבל הפיטשפורק בפאריז ורמת המקצועיות שם מדהימה. ואין את השטו הזאת ששתי הופעות מתרחשות במקביל. יש2 במות ראשיות וכל הופעה מתחילה על השעון בצורה הכי אירופאית שיש. כל פעם על הבמה הנגדית. יש כבוד לאמנים. ולקהל. הייתי ביערוך מנשה בשנה שעברה ובעיקר ראיתי המון אנשים שיותר מלשמוע מוזיקה באו להתמסטל. בהחלט לא בשבילי

  8. מורפ says:

    קודם כל – בעאסה לגמרי.
    מזדהה לגמרי ויודע בדיוק איך זה מרגיש מהצד שלך ומצידי האנוכי מאוד רציתי לראות אתכם וחבל שהתפספס.
    מהיכרותי האישית עם האנשים מאחורי הפסטיבל אני יכול להעיד שלא מדובר באירוע מכוון או רשעות [כפי שרמזו כמה מהמגיבים כאן – הו כמה קל מיד לזרוק הכל על "הישראלי המכוער"] אלא נראה לי יותר כשילוב של קצר בתקשורת + לו"ז פסטיבל צפוף + באקליינרים שקרעו את הטוסיק 3 ימים ורצו לקפל מהר ולחזור הביתה, אבל שוב, אין לי מושג ואני מקווה שבמקביל לפוסט הזה גם כתבת למפיקי הפסטיבל עצמו על מנת לתת להם צ'אנס להסביר את עצמם ולהגיב כיאות.
    אשמח אם תעדכן כאן במידה וקיבלת תגובה.

  9. ש says:

    אני חייב לתת תגובה רעה, אבל אני מקווה שתלמד ממנה (פלוס מהחוויה ה"נפלאה" שחוויתם):
    מנסיוני של כ- 10 שנים על במות מהשורה הראשונה בעולם בפסטיבלים גדולים, אך גם מפעם לפעם הופעות מועדונים גדולות או קטנות יותר, יש שני דברים שחייבים להיות חלק מהעניין אחרת אתה ממילא יורה לעצמך ברגל:
    1. חוזה חתום מול המארגן.
    2. תשלום על ההופעה.
    בהיעדר אחד מהם, אתה גם מחרב את המקצוע לעצמך ולאחרים בטווח הארוך, וגם מסתכן פעם אחר פעם באמונה בטוב ליבם (הנדיר במיוחד) של המארגנים. אם היה חוזה ומוסכם תשלום, שום דבר מזה לא היה קורה.
    אני מקווה שתלמדו לקח לחיים מזה. נשמע שהפסטיבל התנהג אליכם חרא, ואני לא מצדיק אותם. אבל אתם נהגתם בחוסר זהירות מחפיר, ושילמתם על זה. לא רוצה להתנשא או לגרום לכם להרגיש רע, אלא רק שתלמדו לעשות את זה טוב יותר בעתיד.
    בהצלחה.

  10. נ says:

    לש' היקר, אפשר לנהוג בחוסר זהירות מחפיר, כשמדובר על הילד שלך, שעומד על סף צוק ועלול ליפול כל רגע.
    לא כשמדובר על חבורה של אנשים טובים שבאו לעשות את מה שהלב שלהם הכי מחובר אליו, וזה המוזיקה.
    אני מאמינה שמהנסיון באמת לומדים לקח. פשוט ה"חוסר זהירות מחפיר" ו"שילמתם על זה" קצת צרם לי בהקשר הזה.

    נ'

  11. i says:

    ממה שאני שמעתי, ממקור מהימן, הווליום בהופעה שלכם היה כ"כ גבוה שזה הפריע למתופף של גבע אלון לשמור על הקצב.

    וחבל שאתה מיתמם ככה, "אם לא היינו ילדים טובים כנראה שהיינו מחריבים את הבמה".
    אז אתה אומר שהקרשים של הבמה עקרו את עצמם ויד אלוהים העיפה קרש על באקליינר ופירקה לו את הפרצוף?

  12. N says:

    המושג בקליין מדבר על כלי נגינה.
    יש עובדי חברת הגברה ועובדי חברת השכרת בקליין.
    אם הבקליין העיף אתכם מהבמה אתם כנראה פשוט גרועים.

  13. תודה על התגובות, במיוחד לטרולים

  14. Yalla says:

    עידו
    אם היית עונה לשאלות ומחדד מה הלך שם היית נשמע יותר צודק.
    עכשיו מתחיל להתבהר הסיפור, ופתאום הכותרת הצהובה מדגישה את הבכיינות שלכם על פאדיחה שכנראה היתה בעיקר שלכם.

    כדאי שתלמדו להתנהג על במה ולכבד הפקה של אירוע גם אם נסעתם שעתיים כדי להופיע, אחרת תשארו בחדר חזרות.

  15. Walla says:

    Yalla ו i :
    לא ידעתי שחברי הלהקה אחראים על הסאונד בזמן ההופעה.. בשביל זה יש סאונדמן, לא? לא שמעתי שבזמן הופעות כמו קין והבל 90210 שניגנו מאוד חזק, המתופף של רד בנד התלונן על משהו, וגם אם כן, כפי שעידו כתב, יש סאונדמנים!
    איזה מקור מהימן דיווח על העפת קרשים? מחברי שהיו בקהל לא שמעתי דיווחים כאלו..

    ובלי שום קשר לאף אחד מהטיעונים של עידו, או שלכם, איך זה הגיוני שחבורת אנשים עולה על הבמה ומתחילה לפרק ציוד תוך כדי שהלהקה מנגנת?! תמיד אפשר לסמן ללהקה, להגיד שזה הקטע האחרון, להגיד שיש עוד 5-10 דקות, וגם אם כל אלו לא ממש רלוונטים והגיוניים (כי יש מנהל במה והוא יודע שיש הופעה) עדיין אפשר לסיים הופעה בדרך לגיטימית יותר…

    אין ספק שזה נשמע כמו החלטה של מישהו אחד שאחראי רק על הציוד שלו, ושקיבל את ההחלטה והביצוע עליה בעצמו מבלי להתייעץ או לקבל על כך אישור. גם נשמע ברור מאוד שמנהל הבמה לא תפקד כמו שצריך או שלא היה שם בכלל…

    במקרה כזה, לא נראה לי שאף חוזה או תשלום היה עוזר.. קשה לי להאמין שעידו היה תובע או משתמש בחוזה בשביל לאיים על מישהו מההפקה.

  16. E says:

    אז אין חוזה ושום אישור שהם שהם מופיעים.
    הבנתי

  17. תומר א says:

    עידו, האם קיבלת תגובה מצד יערות מנשה?

  18. ש says:

    ל נ' היקרה,
    כתבת: "מדובר בחבורה של אנשים טובים שבאו לעשות את מה שהלב שלהם הכי מחובר אליו, וזה המוזיקה."
    את עושה טעות שעושים גם רבים אחרים, וזה להתייחס למוסיקה כאל תחביב נחמד, גם כאשר עולים כיתה לעולם המקצועני.
    בעולם המקצועני (ראי ערך – מופע בפסטיבל), אין מקום לחובבנות אירגונית.
    בכלל זה, הופעה ללא תשלום וללא חוזה נועדה לכישלון (ולא בגלל איכויות המוסיקאים), והיא בחזקת חוסר זהירות מחפיר, לא פחות.
    השלכות: מה יחשוב הקהל הפוטנציאלי של הלהקה? לאן הלכו הוצאות נסיעה / חזרות? מה יחשבו מפיקים אחרים על הלהקה לאחר ששמעו שהיא מוכנה להופיע תמורת נזיד עדשים (= חינם)?
    אירוע כזה יכול להיות אירוע מכונן שיכול לשנות שנים קדימה את המוניטין / הצלחה של העסק (הלהקה).
    ללא קשר, אני מאחל הצלחה רבה למוסיקאים, ושמוסיקאים צעירים אחרים ילמדו מטעותם של אלה.
    ש'

  19. ן says:

    גם אני ראיתי שהקלידן שלהם דפק קרש למישהו בפרצוף. אני לא יודעת אם זה היה עובד במה או סתם מישהו, וקשה לי להאמין שהוא עקר את הקרש מהבמה כי הוא לא נראה חזק במיוחד.
    לא פותרים שום דבר באלימות וזה נוגד את רוח הפסטיבל. התאכזבתי ממש, ונדרתי לא ללכת יותר לפסטיבלי אינדי באשר הם בארץ.

  20. למען הסר ספק: אף אחד לא הרביץ לאף אחד, זו סתם הטרללה של מגיבים חסרי חיים.

  21. הי עידו, איך זה שאתה מגיב בשני שמות שונים, בשתי תמונות שונות, כאשר פעם השם שלך באנגלית ופעם בעברית? האם אתה קוסם?

  22. "עידו שחם" הוא פייק של טרול.

    חברי להקת "Viene Tormenta" מכחישים את ההאשמות בדבר אלימות בין חברי הלהקה לעובדים מטעם פסטיבל "יערות מנשנש".

התגובות סגורות.