מוזיקאי הארץ, התכנסו שוב!

אוטוטו ב-31/8 יתקיים פסטיבל המוזיקה של Heineken שיביא לנו את The Drums, LCD Soundsystem, ואת ג'וני רוטן בכבודו ובעצמו עם חלוצת הפוסט Pאנק שלו PiL. אני אהיה שם כמובן.

מה שפחות אנשים יודעים, זה שבאותם הימים יתקיים לו כנס המוזיקה של היינקן, שהוא בעצם הכנס היחידי עבור תעשיית המוזיקה הישראלית. הייתי שם בשנה שעברה, ולמרות הביקורת שלי סך הכל היה די נחמד. לא חושב שמישהו שם אמר משהו חדש או חשוב במיוחד, אולי חוץ מעמי שליו מהמונוטוניקס, אבל היה לא מעט מקום לדיון, כסאח, צחוקים, מינגלינג, והיה סוג של מרגש להסתובב במסדרון על יד באסיסט פיית' נו מור בילי גולד, וג'יימס מרפי החביב מלסד סאונדסיסטם.

אז השנה מחכה לנו עוד בירה, ופנלים חדשים בכל מיני נושאים. גולת הכותרת מבחינתי היא ראיון של ג'ון ליידון שיבצע לא אחר מאשר שולץ האיום. בחירה מעולה, מעניין איך אושיות ה-Pאנק האלה יתקשרו ביחד, אם בכלל. אני תמיד נהנה מראיונות של ג'ון ליידון בגלל האנרגיות האינסופיות שיש לו גם בגיל 50. לא נראה לי שזה הצגה, וגם אם כן אז איזה הצגה מעולה. אלך גם לפנלים נוספים, למשל אודות סצנת פסטיבלי המוזיקה הבינלאומיים, אינדי במגרש הבינלאומי, אמנות עיצוב המוזיקה, ובנושא מוסדות ממשלתיים לייצוא מוזיקה.

אני מאוד מקווה שהשנה לא יהיו רק דיונים שכלתניים עם כל הדברים ששמענו וקראנו כבר אלא גם עצות פרקטיות. הביצה הישראלית מאוד קטנה, חסר לנו פה המון ידע, והרכבים שיכולים להיות מאוד גדולים בחו"ל הם בד"כ מאוד קטנים פה. כנס שכזה מאוד יכול לעזור ולתת רעיונות, קצה חוט, והיכרויות חדשות כדי לקחת את המוזיקה המעולה שיש לנו פה בסצינת השוליים בארץ ולהפיץ אותה לכל היקום. זה כנס למוזיקאים אחרי הכל, לא לעיתונאים, אז לא עדיף לדבר תכל'ס מאשר לנסות ולייצר סקופים?

מקווה לראות אתכם שם, בינתיים אני נוסע לחופשה בשבדיה. מספיק להציץ ברשימת המוזיקאים משבדיה כדי לראות כמה ייצוא מוזיקלי מצליח ומעולה הגיע משם. בעוד שפה עושים מוזיקה כנגד כל הסיכויים וללא עזרה מאף אחד, למיטב הבנתי בשבדיה יש תעשייה מוזיקלית סופר מפותחת והמון תמיכה מהממשלה למוזיקאים צעירים, וכולה במדינה של 9 מיליון איש. בטוח יש לנו מה ללמוד מהם.

  1. עידן says:

    תגיד, יש לך מושג איך אפשר להשתתף בפאנלים של הועידה? שנה שעברה ניסיתי להשיג איכשהו אישור כניסה או בכלל איזשהו מידע לגבי זה, ואף אחד לא ידע כלום. צריך להכיר מישהו בשביל זה?

  2. היי עידן
    מספר כרטיסים מצומצם לוועידה ולכיתות האמן המקצועיות זמין לקהל הרחב ויוענקו לכמות מוגבלת מבין רוכשי הכרטיסים לפסטיבל ההופעות.

    פרטים על תוכניית הכנס המלאה והשתתפות בהגרלת הכרטיסים באתר הרשמי של הוועידה http://www.heineken.co.il/conference

  3. צריך חוק לעידוד המוזיקה, כמו שיש את חוק הקולנוע. זה רק עניין של לחץ, שמישהו יארגן את זה כבר… אולי טדי הפקות? עוד מעט יגמר להם מה לשיר, והם יצטרכו מוזיקה מקורית חדשה.

  4. היי אייל,
    שם לב שאחד הפאנלים בועידה עוסק בדיוק בזה:
    הוא נקרא "מוסדות ממשלתיים לייצוא מוזיקה".
    מוסדות לתמיכה בתרבות לייצוא ובמוזיקה לייצוא בפרט הם מסורת עתיקה במדינות רבות באירופה. איך זה עובד בעולם ובישראל? מהם השיקולים העומדים מאחורי תמיכה בסגנונות מוזיקה שונים? דיון בהשתתפות מנהלי מחלקות התרבות של מוסדים אירופאים לייצוא תרבות.

    לפרטים נוספים http://www.facebook.com/Heineken.Music.Conference

טראקבאק לפוסט

  1. מותו של אלמנט ההפתעה

התגובות סגורות.