11 דרכים לחיפוש מוזיקה חדשה

מפעם לפעם מגיעה אלי ה-שאלה – "איך אתה מוצא מוזיקה חדשה?" כדי לענות עליה אחת ולתמיד ולעזור לכם למצוא עוד משהו טוב לשמוע, קבלו 11 דרכים לחיפוש מוזיקה חדשה. מוזיקה חדשה היא לא בהכרח משהו שיצא זה עתה, אלא כל דבר שטרם שמעתם ואולי תאהבו.

  1. אמנים דומים/משפיעים/מושפעים. כנסו לאמ"ג, חפשו אמן שאהוב עליכם כרגע, ותקבלו טבלה יפה עם אמנים שקשורים אליו. מישהו שמבין במוזיקה ערך אותה ונותן לכם הזדמנות לצאת למסע של תגליות מוזיקליות. שימו לב שבאמן הבא תוכלו להפעיל שוב את אותו הטריק, וגם להכנס לז'אנרים שהאמן פעיל בהם.
  2. רשימות מוזיקה חדשה. לאמ"ג יש מיילינג ליסט שבועי עם קצפת האלבומים החדשים שנכנסו למאגר שלהם. פיראטים יכולים למצוא ים של אלבומים חדשים עם הורדות ב-newalbumreleases. מי שבעניין של הייפ ילך לו ל-hypemachine לשמוע את הטראקים הכי לוהטים בבלוגוספירה בזה הרגע.
  3. לייבלים אהובים. קחו את האלבומים האחרונים שאהבתם ותבדקו באיזה לייבלים הם יצאו. חפשו את הלייבלים בגוגל ותראו מי עוד הוציא אצלם תקליטים. תגלו אמנים שווים כל עוד לא מדובר במייג'ורים כמו גפן או BMI שבהם יוצא הכל כולל הכל. אני למשל מחובר ל-4AD, Rough Trade, Matador, ו-Warp Records.
  4. בלוגים. כאילו דה, זה למה אתם פה נכון? תמצאו עוד בלוגי מוזיקה בעברית אצלי בבר הצידי ורשימה מלאה אצל קסטה. תתחברו לבלוגר עם טעם דומה לשלכם, תתרווחו על הספה, ותנו להמלצות לזרום. תעלו על מטוס קיברנטי ותתחברו לבלוגי מוזיקה בחו"ל כמו Quietus, Pitchfork, Stereogum. אפשר גם להשתמש בחיפוש הבלוגים של גוגל. מחפשים שם של מוזיקאי אהוב ורואים מי כתב עליו. אולי תמצאו אצלו אוצרות בפוסטים.
  5. רדיו. כן, המכשיר הישן הזה שתופס מוזיקה מהאוויר ומשמיע אותה ברמקול. תתחברו לתוכנית נישה שמתאימה לכם ב-88FM, באחת מתחנות ה-106 כמו קול הקמפוס, רדיו הר הצופים, והרדיו הבינתחומי, ובקרוב חוזרת הקצה! . פשפשו ב-iCast ותמצאו לא מעט תכניות מוקלטות. כמובן יש שפע של תחנות אינטרנטיות בחו"ל. חפשו שם של ז'אנר ואת המילה radio או שתנסו דרך iTunes או באפליקציה כזאת או אחרת.
  6. Soulseek. זוכרים את תוכנת שיתוף הקבצים עם הציפור הכחולה? אני מודה שלא ביקרתי שם המון זמן, אבל המכורים טוענים שזה עדיין רץ ויותר גדול וכיפי מאי פעם. חפשו משהו שאתם אוהבים ותבדקו איזה עוד מוזיקה יש למשתמש. דברו איתו ובקשו המלצות.
  7. מגזינים. בארץ אין את הקטע הזה, אבל בחו"ל יש שפע של מגזיני מוזיקה - NME, Rolling Stone, Spin, Mojo, ועוד רבים. לכל מגזין יש את הזווית שלו. תבדקו על איזה אמנים הם כותבים ואם אתם מתחברים לטעם. אל תשכחו שלעיתונים כמו The Guardian ו-New York Times יש סקשנים מכובדים למוזיקה וגם בישראל בהארץ, עכבר אונליין, ynet, nrg, ווואלה.
  8. הופעות. פתחו את אפרכסת ו-Going Out השבוע, ותדגמו אמנים שמופיעים. אם אהבתם תנו כבוד ולכו לראות אותם בהופעה, זו דרך מעולה להכיר מוזיקה של אמן חדש. כשמדובר באמנים מחו"ל, תבדקו איזה להקות חיממו אותם בטור האחרון. יש מצב שתתחברו אליהם ותגלו את הדבר הגדול הבא.
  9. מערכות המלצה למוזיקה. יש לא מעט אתרים שמנסים להבין את הטעם שלכם או לתת לכם המלצות לפי הרשת החברתית. last.fm הוא הגדול והטוב שבהם, במיוחד אם אתם עושים סקרובלינג (=תיעוד אוטומטי למוזיקה שאתם שומעים) ומתחברים לאנשים עם טעם דומה כדי לבדוק מה הם שומעים (הנה אני). נסו גם את Tastekid, Serendip, Musicovery.
  10. חברים. יש לכל אחד את החבר האחד הזה שמבין במוזיקה. תנו לו או לה בניימדרופינג ותקבלו בחזרה המלצות אישיות. אפשר כמובן לנצל את פייסבוק וטוויטר כדי לבקש המלצות, באחריותכם.
  11. אקראיות. אי אפשר לדעת מאיפה זה יבוא, איך תגלו את הדבר הבא שימיס לכם את המוח יחמם לכם את הלב ויזיז לכם את האגן. תפתחו את הראש לדגום מוזיקה חדשה מהמקורות הנ"ל לפי החשק. תרשו לעצמכם לבדוק אמן רק בגלל שהשם שלו מסקרן אתכם או שיש לו עטיפה מגניבה לאלבום או ללא שום סיבה ניכרת. לכו עם הקישקע שלכם ותגלו ארצות מופלאות.

נ.ב. אני שמח לבשר שנהייתי פרובלוגר! חלק מהפוסטים שלי יופצו מעתה והלאה גם בעכבר אונליין (הנה הפוסט הזה). זה אומר שאמשיך לכתוב פה במאזין מה שאני רוצה מתי שאני רוצה, ומדי פעם העכבר אונליין יעלו את הפוסטים אצלם במקביל. תודה לניר גורלי מהעכבר שאירגן את השת"פ המעולה הזה.

  1. א. תודה על ההכוונה :)
    ב. תודה על האיזכור.
    ג. מזל טוב על ה"פריבלוג"!! (ניסיתי לעשות מזה פועל…)

  2. גלי says:

    אחלה פוסט
    2 המלצות חמות נוספות שלי, שמשרתות אותי היטב:

    1. האזנה לפודקאסטים /מיקסטייפם /תוכניות רדיו -אחרי שמצאתם מקורות להתעדכן מהם ( מגזינים, בלוגים, ערוצי מידע בפייסבוק וכ"ו) , קרוב לודאי שתמצאו גם מיקסטייפים או תוכניות קבועות שמדברות אליכם .מספיק שתגלו שיר אחד שאהבתם במיקסטיפ, השמחהה זו יכולה להחזיק לפחות חודש :) מובטח

    2. מיצאו ברשתות חברתיות אנשים שמרכזים אצלם הרבה ידע מזוקלי , מהסוג שמדבר אליכם. אני עושה זאת בעיקר דרך טוויטר. החוכמה היא להיות עירניים כל הזמן- קראתם פוסט איפהשהוא, אל תעצרו שם, חפשו את מקור המידע לפוסט, הרבה פעמים מפנים למקומות אחרים. בטוויטר יש הרבה ריטוויטים. חפשו את מקור הריטוויט. כאלה…

    כיף!

  3. פדר says:

    אחד הפוסטים היותר שימושיים ומקוריים כאחד. סחטיין :)

  4. מיכאל גינזבורג says:

    פוסט מצוין, מסכים!

  5. ארז.ס says:

    פוסט נהדר.
    אני משוכנע שזהו פוסט הרה גורל לכל אותם אנשים שמוצאים עצמם בצומת דרכים מוזיקלית כשפתאום הם מבולבלים ודי משועממים מהמוזיקה ששמעו עד אז ורוצים משהו חדש אבל לא יודעים לאן לפנות. כשאני מצאתי את עצמי בצומת הזאת לפני כך וכך שנים הבלוגים הם שהצילו אותי ונתנו משמעות לחיי :)

    אני גם מעוניין להמליץ על עוד שתי דרכים למצוא מוזיקה חדשה שאני משתמש בהן המון. ששתיהן במקרה (לא באמת, ככה אני פשוט אוהב ופועל) משחקות על אותו שטאנץ:

    אתר אהוב עליי מאוד rateyourmusic.com , אתר מבוסס גולשים (ויקיפדיה סטייל) שבו הגולשים פשוט באמת מדרגים אלבומים וכך נוצר מקור מכוון שנותן בדומה לאמ"ג איזו אינדיקציה (אמנם קצת קלושה, כי ידוע שטעם, ריח וכו') לגבי טיב רוב גדול של האלבומים הקיימים. ההמלצה שלי היא להיכנס לעמוד של אמן אהוב ואז להיכנס לדפי הז'אנרים שמאפיינים אותו ובדף הז'אנר ישנה רשימה של האלבומים הטובים בתחום בדירוג. אני נעזר בזה מאוד כדי לגלות מוזיקה חדשה ולהשלמת פערים מוזיקליים.
    דרך לשונית lists שבראש האתר אפשר להגיע להרבה רשימות "הטובים ביותר" לפי שלל סינונים – שנים, ז'אנרים, האזוטריים ביותר ועוד.

    2. שווה לנצל את האתר השרת העיוור כל עוד הוא נמצא ברשת. עדיין עצוב לי מאוד על כך שהוא חדל מפעילותו, אבל אני מתנחם בכך שהמידע העצום שהצטבר בו עדיין זמין לגולשים. אני אוהב לגשת לספיישלים ומשם לפרוייקטי עשרה שצריך וללכת לפי ההמלצות שמופיעות לפי ז'אנרים שמעניינים. כבר עברתי על לא מעט ז'אנרים בצורה זאת.
    כמובן שקיימים גם מאות של ביקורת מעניינות ומחכימות ואפשר פשוט להגיע לביקורת רנדומלית, לקרוא ואולי ליפול על אלבום אדיר שישמח אתכם מאוד. בצורה זו הגעתי אל "האישה שראה הכל" של רוקפור לפני המון זמן.

  6. פוסט מצויין. אני חושב שהוא מאד עזר לכל אחד, אפילו לאנשים מאד מעודכנים. כי כולנו מקובעים בהרגלים מסויימים לחיפוש מוזיקה, ואתה פתחת פה קשת רחבה של אפשרויות. אני הולך להשתמש בזה.

    באופן אישי, אני הכי אוהב להתעדכן מערוצים בעלי גוון יותר אישי, גם בגלל שעצם חוויית ההאזנה של אחרים מרתקת בעיניי, וגם בגלל שאני אוהב את האינטראקציה והשיתוף בהאזנה למוזיקה. לכן בלוגים, רשתות חברתיות, תוכניות רדיו וכו'..
    בהצלחה בעכבר..

  7. לשמור לנצח נצחים

  8. גדי.ה says:

    כאן מציעים 10 דרכים
    http://www.lostintechnology.com/internet-tools/top-10-ways-to-discover-new-music/

    אבל, זה שורש הבעיה … האובססיה למלא את המחשב בטונות של תיקיות של "מוזיקה חדשה" … או כזו שלא הכרת קודם.
    מוצארט זו גם מוזיקה חדשה אם לא הכרת קודם … רוצה לומר, המונח שגוי …

    בכל מקרה, אני חושב שמאזינים מהסוג המחפש והחוקר ללא הרף (יש כמה בלוגרים כאלה) הם בעצם לא ממש מכירים את המוזיקה שהם מדווחים עליה ,בגלל חוסר המיקוד.
    העיקר להגיד … ניימדרופיג סיטונאי.

  9. המלצה אישית: ללכת לקנות תקליטים. כן, ויינילז.
    מוזיקה חדשה היא מה שלא שמעתם עדיין!
    כל כך הרבה גאונים פעלו לפני 30 ו-40 ו[יותר] שנה, המוזיקה שלהם נשארת רלבנטית גם היום. ומאידך, הרבה דברים שעשו ב-20 שנים האחרונות מחזיקים מעמד בערך חודשיים ומאבדים כל משמעות.
    וחוץ מזה, [1] לצאת מהבית [2] להגיע למקום שנעים להיות בו [3] לפשפש ולמצוא משהו מסקרן [4] לשלם עליו (לא הרבה מדי) [5] להתפעל מהעטיפה הגדולה, המאוירת והמושקעת שגם אפשר לקרוא מה כתוב בה [6] ובסוף, להניח את המחט ולהרגיש אותם מנגנים אצלך בסלון. ממש. זה חודר את האויר הרבה יותר ממוזיקה דיגיטלית. כיף גדול.
    —-> אני לא מוריד מוזיקה כבר כמה חודשים, ומתרכז בלהכיר את מה שיש לי + איזה שניים-שלושה תקליטים חדשים אחת לשבועיים. תענוג גדול, קצת עומק בעידן של בליסת דיסקוגרפיות. ממליץ. ומי שרוצה אני שולח אותו לחנויות כיפיות ברחבי המדינה :)
    אגב 1 – פטיפון אפשר להשיג היום ב-300 400 ש"ח.

    ואגב 2 – מקום נהדר למצוא בו מוזיקה, כולל תקליטים כמובן –
    soundsoftheuniverse.com – חנות לונדונית שמתמחה בכל מה שהוא לא מיינסטרים מכל העולם (במיוחד דברים משורש אפריקה או קצב אחר), יחד עם אחותה האינטרנטית http://www.souljazzrecords.co.uk

    ותודה למר שחם, אני חדש פה, בלוג נהדר.

  10. מוריה says:

    גם אצלי שוגר לסרגל הקבועים. תודה!

  11. לאחרונה התמניתי למנהל קהילת המוזיקה של קפה דה מרקר,בדיוק אתמול חשבתי שחסר משהו בדף הבית אז החלטתי להוסיף מספר RSS FEEDS לדף הבית של קהילת המוזיקה של הקפה וביניהם הבלוג שלך (אל תפסיק לכתוב…)
    ערן

התגובות סגורות.