העתיד כבר כאן - לורנה_בי בהופעה

העשור התחלף, ויש באוויר ריח של שינוי. יקנטרנו המקנטרנים כמה שהם רוצים שהעניין הזה של עשורים לא משנה. בולשיט. הוא כן משנה. תקופה חדשה נותנת לאנשים הזדמנות להשתנות, מספקת לתקשורת תירוצים לחפש משהו חדש, ובעצם מביאה צ'אנס למוזיקאים חדשים שטרם הוטמעו בברנז'ה להתגלות ולפרוץ. ואם הרגשתי שהתחיל קצת לשעמם לי בסצינת האינדי הישראלית כשאותם ההרכבים שראיתי כבר מיליון פעם (או סירבתי לראות מיליון פעם) שוב מופיעים, אני שמח לומר שדם חדש מתחיל לזרום בעורקינו המוזיקליים על עבר הלב.

כבר זמן מה שאני מסתקרן לגבי לורנה_בי. זה התחיל מזה שחבר טוב השמיץ אותם שהם חיקוי של רדיוהד. זה המשיך דרך תמונות של הלהקה בפעולה - חבורה ירושלמית גיק-שיקית כאשר בראשה נערת אינדי יפה ואופנתית עם איזשהו קסם מלנכולי, כמו דמות מנגה תמימה עם ברק בעיניה הגדולות שמחזיקה ברובה לייזר ענק.

אחרי זה הגיע לאזני השיר המוקלט היחיד שהם שחררו מעל גלי האתר הוירטואלי, שיר בשם "ספינות" שהוא, כן, מושפע מרדיוהד על השילוב בין הנגיעות האלקטרוניות והגיטרות המעורפלות. הוא מושפע מרדיוהד אפילו באופן עמוק יותר בכך שהוא נמצא על קו התפר בין הנסיוני לפופ, בין הבלתי קליט לקליט, וכל זאת עוד בעברית. זמן מה לאחר מכן בהופעה של להקה ירושלמית מעולה אחרת, פגשתי את אותה סולנית, עדי אולמנסקי, דרך ידידה משותפת ותהיתי מתי אראה אותה על הבמה עם להקתה.

אוקיי, כנראה שאני מתחיל לחפור. מתנצל על כך, זה מה שקורה כשכותבים פוסטים אחרי חצות. טו מייק אה לונג סטורי שורט כמו שאומרים, כולל המבטא הישראלו-אנגלי, מצאתי את עצמי סוף כל סוף בהופעה של לורנה_בי ביום שבת בלבונטין 7. אפילו המלצתי לתייר אינדי גרמני שידידתי מארחת לבוא להופעה, להפתיע אותו עם מוזיקה ישראלית הרבה מעבר ליעל נעים ונעם נבו שמשום מה הוא הכיר (זה מה שהוא מצא לטענתו כשהוא חיפש מוזיקה ישראלית ברשת, מעניין).

lorena_b

לשמחתי קלעתי בול, ההופעה של לורנה_בי היתה מעולה, במיוחד כי לא הבנתי אותה לגמרי. על מה לעזאזל אני מדבר? תנו לי להסביר. הלהקות שהכי התאהבתי בהן בעקבות הופעה, הן כאלה שההופעות שלהן השאירו אותי קצת מבולבל, שהביאו לבמה משהו מעבר למה שאני מסוגל להכיל, אבל עם טעם של עוד. כך היה למשל בהופעה של פיית' נו מור לפני איזה 12 שנה, בהופעה של הפלסטיק פיקוקס בתחילת העשור, בהופעה של קין והבל 90210 (איפה אתם יא קרועים?) וכן, גם בהופעה של לורנה_בי.

ההופעה נעה בדרייב חזק קדימה משיר לשיר לשיר, כאשר כל אחד מהשירים הוא עולם מוזיקלי משלו על כל רבדיו. אני מדבר על ביטים אלקטרוניים בהרמוניה עם מתופף סופר-טייט (סחטיין על הגרוב מאן!), שתי גיטרות שתומכות אחת בשנייה כמו שתי חלליות שלוחמות יחד באימפריה המרושעת, באס מנוסה שמעגן את הכל מאחורה, ובפרונט עדי על קולות, סינטים-סמפלרים, ושפע של כריזמה.

אז כנראה בעיקר בגלל המורכבות המוזיקלית, בתוספת קצת בירה ששתיתי, יצאתי מההופעה עם הרגשה שלא הבנתי לגמרי מה קרה שם, אבל שאני חייב לראות/לשמוע את זה שוב. שיש כאן מוזיקה אינטיליגנטית ששואבת השראות מכמה עולמות שונים, אי שם בין הפקות האלקטרו-פופ הנוצצות של ליידי גאגא לריפים השבורים מהמימד החמישי של מיו, לכדי שילוב בלתי אפשרי אך כה הגיוני.

גרמני האינדי שהתלווה למסע המוזיקלי נהנה אף הוא ועף מהרגליים שעושים מוזיקה שכזו בארץ. חייכתי חיוך גדול ופטריוטי למשמע הדברים האלה. לא פטריוטי למדינה כמו לסצינה המוזיקלית שאני חי בה. שעמוק בפנים בין השיממום הגלגלצי, הרחק מהטרנד המזרחי, ואף מהנעימות של יעל נעים, קורה פה משהו. אם המיינסטרים יגלה את זה או לא, זו הבעיה שלו.

אם אתם רוצים לגלות, השכיתו והאזינו לשיר [wpaudio url="/wp-content/uploads/lorena_b_pop_34567247utre.mp3" text="פופ" dl="0"], סוג של "Idioteque" עברי. אם תרצו לראות איך זה עובד בהופעה, תפתחו יומנים או אאוטלוקים ותסמנו פגישה ב-14.4 בלבונטין 7.

  1. Ijo says:

    אדירים.
    מזמן חיכיתי לשמוע משהו כזה בשכונה שלנו..

  2. הכל נכון. להקה נהדרת.

  3. ריציק says:

    איזה להקה מעולה!
    מישהו יודע איך קוראים לבסיסט ולמתופף?

  4. אורי says:

    שמעתי אותם פעם בירושלים בהופעה עם 2-3 שירים. הרכב מעניין ונשמע מעולה. מעניין איך החומר החדש שלהם.. יש להם פוטנציאל גדול

  5. הבסיסט הוא ניר לייסט הגיבור
    והמתופף אילן טננבאום

    בהחלט אחלה להקה!

  6. לאון says:

    יש לי תחושה שאתה מתכוון אלי כשאתה אומר שחבר השמיץ.
    הנה בדיוק מה שאמרתי ברדיו
    http://soundcloud.com/leonapoleon/talking-about-lorena-b

    אם זאת השמצה, אז אני לא יודע מה
    סלח לי
    באמת מצטער שאמרתי את דעתי
    באמת מצטער שאמרתי להם בהצלחה
    באמת מצטער שהשמעתי אותם בנפולאון
    בקול הקמפוס
    יומיים לפני ההופעה שלהם ועשיתי להם קידום
    באמת סליחה

  7. עדי אולמנסקי says:

    לאון, הכל קול, אנחנו מעריכים ושמחים ובאמת ביקורת מבורכת. לא יודעת למי הוא בכלל התכוון, אבל לא נראה לי שזה נכתב בכוונה רעה. בכל מקרה, אנחנו לפחות בכלל לא לקחנו את זה כהשמצה.

  8. לאון says:

    אני שמח לשמוע את זה ממך, כי עדו הוא רק ריקושט אחד מתוך כמה תגובות ששמעתי על השידור שלי, שנעלבו במקומכם, אני באמת מאחל מכל הלב שתצליחו
    לילה טוב

  9. אני לא נוהג להגיב לעצמי בבלוג, אבל חשוב לי להבהיר – לא דיברתי עליך לאון, מדובר בחבר אחר (הוא יודע מי הוא :).

    זכותך להחזיק באיזה דיעה שאתה רוצה על איזה מוזיקה שאתה רוצה, אני מכבד את זה לגמרי. אם יצא שלא אסכים עם דבריך, זכותי להגיב על זה. אבל שוב, זה לא המקרה.

    אתה יודע שאני סופר מכבד אותך באופן אישי, את המוזיקה שאתה משמיע, ואת מה שאתה עושה פה למען מוזיקת השוליים. אז יאללה, סולחה.

  10. לאון says:

    הכל טוב, יללה חומוס

  11. דני says:

    א. איזה טוב לשמוע שיש כאלה להקות, ועוד בעברית, זה ממש עושה לי חשק להזמין את עצמי לירושלים.

    ב. שוטטתי לי באינטרנט ונתקלתי בפוסט ישן של גיאחה שפירסם מיקסטייפ של רדיוהד שהיה באתר הישן שלך (וואו, המון מילים באנגלית במשפט אחד). ניסיתי להוריד אותו ולא הצלחתי. יש מצב שתעלה אותו מחדש?

  12. אילן says:

    יצא לי לראות אותם בהופעה לפני די הרבה זמן, ואני זוכר תחושה דומה למה שתיארת פה.
    מה שכן, ואשמח לשמוע באם הלהקה ירדה מה"עץ" הזה, הבחירה, או יותר נכון חוסר הבחירה, בין אנגלית לעברית לא הטיבה עם הלהקה. באופן אישי אני מעדיף שיעשו את זה בעברית, וגם אנגלית יכול להיות נהדר. אבל עדיין לא נתקלתי בלהקה שעושה את שניהם ביחד בצורה טובה. זה נכון גם לגבי "קיצו", נניח..

טראקבאק לפוסט

  1. העתיד כבר כאן 2 – קיצו + הגרלת כרטיסים | המאזין
  2. העתיד כבר כאן 3 – Tiny Fingers + הגרלת כרטיסים | המאזין
  3. הגרלת כרטיסים בהפתעה – לורנה_בי בלבונטין | המאזין
  4. מתנה לחג המולד – 2 כרטיסים ללורנה_בי | המאזין
  5. הגרלת כרטיסים להשקה של לורנה_בי | המאזין
  6. אור בזויות >> כרטיס חינם להופעה של Junior Boys + אנטיביוטיקה ולורנה בי

התגובות סגורות.