מכורי האורגזמה באים

לא ברור מה קורה במפת ההופעות של ישראל בזמן האחרון. עם כל הלחץ הפרו-פלסטיני והאנטי הישראלי, כשאפילו ונסה פאראדי מבטלת הופעה שאירגן איזה מיליונר צרפתי, מי לכל הרוחות מוכן להגיע לארץ? אני בטוח שמאחורי הקלעים המצב עוד יותר קשה ושלהקות טורקות למפיקים טלפונים ומעבירים את המיילים שלהם לתיבת הספאם.

אבל כמו שאומר הפתגם הידוע באנגלית, when the going gets tough, the tough get going. וכך באיחור של איזה 30 שנה קיבלנו פה שתי הופעות חזקות של אגדות Pאנק שלא אכפת להן מהפוליטיקה. הן באות בשביל הכסף, בשביל המוזיקה, ובשביל האנשים. בספטמבר קיבלנו הופעה רוחנית של Public Image Ltd והטפות מפי השטן בכבודו ובעצמו, ג'ון ליידון. בחודש שעבר קיבלנו את The Fall, אגדה מנצ'סטרית שהרביצה בנו רוקנרול אינטיליגנטי. וב-15 במרץ נזכה לעוד אגדה מנצ'סטרית גדולה אף יותר, נזכה להופעה של Buzzcocks.

אני לא כזה גאון באזקוקס. אני כן יודע, תודות לסצנה המעולה בסרט הגאוני והחצי-רוקומנטרי Hour Party People 24, שהם אירגנו את ההופעה הראשונה של הסקס פיסטולז במנצ'סטר, הופעה אינטרגלקטית שהטעינה את הנוכחים בה באנרגיה מטורפת לעשות משהו. סתם כמה אנשים כמו מוריסי מהסמית'ס, ברנרד סאמנר ופיטר הוק מג'וי דיוויז'ן ואח"כ ניו אורדר, וטוני ווילסון ז"ל מייסד Factory Records. הבאזקוקס היו אמורים לחמם אותם, אילולי המתופף והבאסיסט שלהם היו עוזבים ממש לפני המופע.

עוד משהו שאני יודע זה שהבאזקוקס הם אלו שחיתנו באנגליה בין העצבנות והחיספוס של הסקס פיסטולז לאסתטיקה של הפשטות והכיפיות של הפופ. במקום לשיר על פוליטיקה, הם שרו על מערכות יחסים כושלות עם המון מלודיה והוקים קליטים ועצבניים, ונהיו לאחת מלהקות ה-Pאנק החשובות באנגליה ובכלל. יש שם אפילו תוכנית הומור בריטית מוזיקלית על שמם.

אבל הופעה של להקה שאני לא מכיר מספיק זו הזדמנות לקרוא וללמוד עליה ולשמוע אותה. וכך למדתי שהבאזקוקס היתה להקת האינדי הראשונה, כלומר שהקליטה את אי פי הבכורה שלה במימון עצמי DIY ללא עזרה מאף לייבל. למדתי גם ש-Howard Devoto שהקים את הבאזקוקס יחד עם Pete Shelley עזב והקים להקת פוסט-Pאנק עם כבוד משלה, את Magazine. והסתבר שהבאזקוקס התפרקו בזמנו במחאה על כך שהלייבל שלהם, EMI הידועים לשמצה, לא נתנו להם להקליט את אלבומם הרביעי עד שישחררו אוסף של סינגלים באנגליה. אבל למה אתם צריכים אותי בשביל לספר לכם את הסיפור? תקליקו על הויקיפדיה או אמ"ג, או ספרו בעצמכם משהו בתגובות.

זה נכון שהבאזקוקס לא כל כך רלוונטיים ולא מחדשים כלום כבר הרבה זמן. אבל אם לשפוט לפי ההופעה של פיל ודה פול, זה לא משנה. מה שמקבלים מהופעה כזו זה אנרגיה קינטית מטורפת שלא נעלמת עם הגיל. זה לראות את האנשים שהיו שם במהפכה כשערפו את ראשו של המלך בגיליוטינה, כאילו שהדם עדיין לא ירד מידיהם והם ממשיכים להניף בחרבות. הם כנראה הולכים לבעוט לנו בתוחס, ואני מתכוון להיות שם ולספוג.

טראקבאק לפוסט

  1. בלוגרול בסשק | המאזין
  2. המאזין על הבאס | המאזין