קאט! 3 סצינות רוק ישראלי שמתפוצצות בזה הרגע מול הפרצוף שלכם

נשף הרוקסן של אביב גפן גרם לכלי התקשורת לרקוד את הצ'ה צ'ה צ'ה: החל מהדרת נשים ברוק וכלה בנוסטלגיה למוזיקה הגרועה ביותר שנעשתה בארץ אי פעם. אבל בעוד שהכתבים מנסים להשיג עוד טראפיק על חשבון פמיניזם ונוסטלגיה, הם הזניחו את הנושא הכי חשוב - את ההווה.

לצערי, יש מיתוס מאוד גדול שמכסה את סצינת השוליים כמו סערת אבק, שכדי להכיר מוזיקה שלא משודרת בגלגלצ ונעשתה אחרי 1999, צריך "להיות בסצינה". אז בואו אגלה לכם סוד: לא צריך להיות בסצינה כדי להיות בסצינה. כל מה שצריך לעשות זה ללכת. לאן ללכת? לכל מקום שיש בו הופעה.

אבל אפילו החברים שלי חושבים שאני איזה גורו שמכיר בעל פה את לוח ההופעות של האפרכסת. וואלה, אין לי מושג אפילו מה קורה השבוע - כל מה שאני יודע לעשות זה לגגל שמות בפייסבוק ויוטיוב. לא צריך להיות גאון בשביל זה, ובכל זאת, אנשים עצלנים, הם רוצים לקבל את הכל מוכן ומומלץ מבלי שיצטרכו להקיש על המקלדת. אז בואו אחנוך אתכם ואכניס אתכם "לסצינה", למעשה לשלוש סצינות רוק ישראלי שמתפוצצות בזה הרגע. תגידו שהמאזין שלח אתכם.

1. סצינת ה-Pאנק בקורו

הפאנק לא מת - הוא פשוט שם עליכם זין. בשקט רועש, ברחוב יצחק שדה 32, מתקיים מקום שהתגלגל בין כמה דורות של יוצרים עצמאיים. הוא התחיל לפני כ-16 שנה בתור הפטיפון, הפך לבר טבעוני-פציפיסטי ושונא צבא בשם הרוגטקה, והיום הוא נקרא הקורו ומאכלס את סצינת הפאנק התל אביבית. המקום בגודל של חדר אמבטיה, כך שבערב צפוף תמצאו שם 30 איש. אבל זו בערך כמות האנשים שחזו בסקס פיסטולז ב-Lesser Free Trade Hall במנצ'סטר - מופע היסטורי ששינה את העולם. חוץ מלהקות של צעירים מיואשים שלא מפחדים לצרוח את זה - למשל Zaga Zaga, Sweatshop Boys ו-The Orions - הקורו מקיים גם הקרנות סרטים וקוריוקי. אגב, המקום חוגג בקרוב קורולדת.

2. אינדי קונספטואלי בצימר

עם כל הכבוד ללבונטין ולאוזן בר - ויש כבוד - השוליים הכי שוליים קורים צעד אחד מעבר לאזור הנוחות של דרום-מרכז תל אביב בצימר, רחוב הגדוד העברי 5. תתעלמו מהזונות והמחטים המשומשים, ותחפשו כניסה לחצר לא מסומנת אלא בצעירים מנוכרים שעומדים בחוץ ומתאמנים בלהיות משועממים. תשלשלו 10 ש"ח למי שנמצא (לפעמים) בכניסה, ותגלו חלל מתפרק בקטע הכי טוב שיש, איפה שלהקות אגדתיות מוקמות וזוגות מרושלים-יפים מתעלמים אחד מהשניה מרוב אהבה. ההופעות מאוד מגוונות מקלאסי-מודרני ועד רוקנרול ושוגייז, אבל בדרך כלל יש להן איזשהו גוון אמנותי יותר עם גיגים קבועים של אסף עדן AKA רייסקינדר באיזשהו פורמט וגלריה צמודה שמציגה אמנות ביזארית.

3. רוק סטלנים ברחבי העיר

מאז שהריאלטי ריהאב סנטר נסגר, יש חבורה של רוקרים סטלנים חסרי בית שנעים ממועדון למועדון. הסצינה הזו ממוקדת מסביב לאחים אבירן ועומר חביב מלהקת Great Machine וגם כפיר רימוך, מנהיג להקת הספייס-רוק לטאות הענק מכוכב הניבירו. החבורה הפסיכדלית הזו יוזמת המון ערבי להקות דוגמת ה-"Rock'n'roll Space Boat" או "זונת חלל" שקיבל תשומת לב לאחרונה בזכות ציור פורנוגרפי של מישהי שנראית כמו איילת שקד. כך או כך, החבר'ה האלה עובדים רק עם מגברים בעלי ווליום 11.

מכירים עוד סצינות? מה לעשות שאני גר בתל אביב ומוגבל בזמן ותודעה - תעזרו לי להשכיל ותשאירו תגובה.

קרדיט תמונה: עידן עזרא

  1. במבי says:

    סירופ חיפה – הבית החם של התרבות האלטרנטיבית בחיפה. הופעות (כמעט) כל יום בשבוע, בכל סגנון שאפשר לדמיין בכלל – החל מפאנק ואינדי, עובר בהיפ הופ ומוזיקה אלקטרונית וכלה במוזיקה איזוטרית יותר ופחות (גגלו Alien Fucker/ודים "מלך התרבות" נמירובסקי). אירח כמה שמות מדהימים מחו"ל כמו '68 הלהקה של ג'וש סקוגין מ-The Chariot, להקת Sonic Avenues שהם בין הדברים הכי חמים שקורים בפאנק היום בקנדה, ועוד כהנה וכהנה. כל שישי הופעות בצהריים ומסיבה בלילה – בין השאר אירח מסיבות של רדיו "הקצה", מסיבות Tubi60 רשמיות ועוד. כניסה במחיר סמלי, בר במחירי רצפה.
    ותודה רבה לבן ריפתין האגדי שמוכן לסבול את כל הבולשיט שבלהיות ה-בעלים של כל השפע הזה.
    סירופ חיפה. לא כמו שום דבר אחר

  2. שיעורי בית says:

    האוריונז לא להקת פאנק, לא צעירים מיואשים ובטח שלא צורחים שום דבר.

  3. גל ינאי says:

    שמע, בול היום קיבלתי מה"זאפה" אימייל שממליץ על הופעות קרובות. עכשיו זה לא שאני מחזיק מהם כחדשניים, אבל בכל זאת הם יכולים לשמש ברומטר כי הם בסך הכול מקום קטן שתאורתית יכול להביא קהל גם ללהקות סמי-פופולאריות, לא? ומה הם מציעים? אותם הופעות שאני ראיתי לפני 15 שנה כשהייתי נער בשינוי אחד – במקום שוטי הנבואה יש את אברהם טל. חוץ מזה: אביב גפן, מוש בן ארי, אהוד בנאי, אביתר בנאי, אהוד בנאי, שלום חנוך, כנסיית השכל, תיסלם, שלומי שבן, רוקפור.. אגב מספר נשים ברשימה: 0.
    אנחנו בפאקינג ישימון.

  4. דקסטר בוכניק says:

    לוח ההופעות של אפרכסת הוא לא מה שהיה פעם. P-:

  5. deade says:

    ברוטשילד 12 ממשחך לארח תמיד הופעות מעולות חינם המיפשעות ומונטי פיורי נתנו שם הופעות גדולות

התגובות סגורות.